مرمت کلاه فرنگی ارگ بم به زودی آغاز می شود

مدیر پایگاه میراث جهانی ارگ بم گفت: مرمت یکی از مهمترین بناهای ارگ بم از نیمه دوم آبان ماه سال جاری آغاز می شود.

مرمت کلاه فرنگی ارگ بم به زودی آغاز می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی معاونت میراث فرهنگی؛ کلاه فرنگی یکی از مهمترین بناهای ارگ بم محسوب می شود که در زلزله سال 82 به طور کامل فرو ریخت. با این وجود از بقایای این بنای ارزشمند بخش اندکی باقی ماند که به گفته مدیر پایگاه میراث جهانی ارگ بم این بخش کوچک نیز بسیار متزلزل است.

«افشین ابراهیمی» مدیر پایگاه میراث جهانی ارگ بم با اعلام این مطلب گفت: کلاه فرنگی یکی از عناصر مهم معماری بخش حاکم نشین ارگ بم و درواقع بلندترین نقطه ارگ محسوب می شود چنانچه در گذشته رصد و دیده بانی دشت در این نقطه صورت می گرفته با این وجود در زلزله بم این بخش به طور کامل تخریب و بقایای اندکی که از این ساختار باقی ماند بسیار متزلزل و از هم پاشیده بود.

آنطور که ابراهیمی افزود: هم اکنون با طرحی که برای مرمت مهمترین و بلندترین بخش حاکم نشین ارگ بم در نظر گرفته شده قرار است در مرحله نخست بخش اندک باقیمانده استحکام بخشی شود و ادامه نیز مرمت کلاه فرنگی نیز در دستور کار قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: درحال حاضر طرح مرمت کلاه فرنگی با بررسی کارشناسان به انجام رسیده و پیش بینی می شود که از نیمه دوم آبان ماه مرمت کلاه فرنگی به عنوان یکی از اقدامات مهم ارگ بم در دستور کار قرار گیرد.  

مدیر پایگاه میراث جهانی ارگ بم گفت: درحال حاضر در داخل ارگ بم 15 کارگاه فعال مرمتی وجود دارد که مرمت کلاه فرنگی یکی از مهمترین فعالیت های این پایگاه به شمار می رود. همچنین 4 کارگاه مرمتی نیز خارج از ارگ بم وجود دارد که اخیرا نیز مرمت مسجد مجموعه وکیل آغاز شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر