مشاور امنیت ملی افغانستان:

"پاکستان" درباره فهرست ارسالی تروریست‌ها از افغانستان اقدام کند

مشاور امنیت ملی افغانستان در واکنش به اظهارات مقامات پاکستان درباره فهرست ارائه شده به این کشور گفت که اسلام‌آباد درباره لیست‌های ارائه شده توسط افغانستان اقدام کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری میزان،حنیف اتمر مشاور امنیت ملی افغانستان، گفت: افغانستان به کسی اجازه استفاده از خاکش علیه کشور دیگری را نمی‌دهد.
 
وی افزود: برخی از  مقامات نظامی و سیاسی پاکستان پس از حمله انتحاری به زیارت لعل شهباز قلندر در ایالت سند مدعی شدند که مخالفان مسلح برای انجام چنین حملاتی از خاک افغانستان علیه پاکستان استفاده می‌کنند.
 
مشاور امنیت ملی افغانستان در ارتباط با فهرست تروریست‌ها که توسط پاکستان به افغانستان ارائه شده به رادیو آزادی گفت: اسلام‌آباد یک فهرست 76 نفری را به کابل ارائه کرده و ما وعده دادیم که به دنبال آن‌ها خواهیم گشت و در مورد‌شان اطلاعات جمع‌آوری می‌کنیم اما در گفت‌وگوی تلفنی با «سرتاج عزیز» مشاور نخست‌وزیر پاکستان در امور بین‌الملل، از وی خواستم که در مورد فهرست تروریست‌های مشهور که بار‌ها به آن‌ها دادیم، باید اقدام شود.
 
وی اظهار داشت: مخالفان مسلحی که فهرست‌هایشان در گذشته توسط افغانستان در اختیار پاکستان قرار داده شده‌، در شهر‌ها و مناطق این‌ کشور آزادانه فعالیت می‌کنند و از آنجا حملات را در افغانستان برنامه‌ریزی می‌کنند.
 
ژنرال آصف غفور سخنگوی ارتش پاکستان، در پی حمله به یک زیارت در این کشور که مسئولیت آن را داعش برعهده گرفت، در صفحه شخصی خود توئیتر نوشت که فهرست 76 مخالف مسلح که به افغانستان ارائه شده تا آن‌ها را به پاکستان تسلیم کند.
 
اتمر نیز در این خصوص تصریح کرد که در هفته گذشته چهار حمله تروریستی در پاکستان صورت گرفته‌ در حالی که در 14 ماه گذشته در افغانستان بیشتر از 30 هزار شهروند بی‌گناه افغانستان کشته یا زخمی شدند و به سرتاج عزیز چندین بار درباره پناهگاه‌های این تروریست‌ها در پاکستان و فهرست‌های ارائه شده یادآوری کردم.
 
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان