مدیر فنی بانک خون بند ناف رویان مطرح کرد

درمان کودکان فلج مغزی کاربردی‌ترین دستاورد بانک خون بند ناف رویان/ نگهداری بیش از ۷۵ هزار نمونه‌خون بند ناف

مدیرفنی بانک خون بند ناف رویان گفت: نمونه‌های جمع‌آوری شده، تعیین کد ژنتیکی شده‌اند و مناسب با نظر پزشک پیوند، به‌خصوص در اطفال که دچار نارسایی خونی هستند، می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد

درمان کودکان فلج مغزی کاربردی‌ترین دستاورد بانک خون بند ناف رویان/ نگهداری بیش از 75 هزار نمونه‌خون بند ناف

مدیرفنی بانک خون بند ناف رویان گفت: نمونه‌های جمع‌آوری شده، تعیین کد ژنتیکی شده‌اند و مناسب با نظر پزشک پیوند، به‌خصوص در اطفال که دچار نارسایی خونی هستند، می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش به نقل ازفارس،سعید آبرون، مدیرفنی بانک خون بند ناف رویان ، مهم‌ترین دستاورد بند ناف رویان را جمع‌آوری و نگهداری بیش از 75 هزار نمونه خون بند ناف عنوان کرد و افزود: تمام این نمونه‌ها تعیین کد ژنتیکی شده‌اند مناسب با نظر پزشک پیوند، و در صورت لزوم به‌خصوص در اطفال که دچار نارسایی خونی هستند، می‌تواند مورداستفاده قرار گیرد.

آبرون، در مورد اینکه تحقیق‌ها و آزمایش‌های انجام‌شده تا چه میزان کاربردی است و در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد، پاسخ داد: کلیه تحقیقات آزمایشگاهی همچنان ادامه دارد و اینکه بگوییم آزمایشی جوابگو بود و به سراغ انسان برویم چنین اجازه‌ای نداریم؛ روند آن طولانی است و باید مجوزهای لازم را از مراکز مختلف ازجمله وزارت بهداشت و درمان اخذ کنیم.

مدیرفنی بانک خون بند ناف رویان در پایان گفت: ما با مراکز پیوند در تماس هستیم و خود نمی‌توانیم بیماری را درمان کنیم. این طرح تحقیقاتی بزرگی که شروع شده در مورد کودکانی است که دچار فلج مغزی شده‌اند و فقط در اطفال مورد استفاده قرار می‌گیرد. این طرح با همکاری دانشگاه تهران و مرکز طبی اطفال بیمارستان امام خمینی(ره) انجام می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر