هفت بانوی ورزشکاری که برسرطان سینه غلبه کردند [بخش اول]

برخلاف تصور خیلی ها، بیماری سرطان همیشه کشنده نیست و می‌توان خیلی از افراد را یافت که بر این بیماری سخت و دردناک غلبه کرده‌اند

 بیماری سرطان

برخلاف تصور خیلی ها، بیماری سرطان همیشه کشنده نیست و می‌توان خیلی از افراد را یافت که بر این بیماری سخت و دردناک غلبه کرده‌اند. در بین این افراد، نام چندین بانوی ورزشکار دیده می‌شود که سال‌ها به افتخار آفرینی دردنیای ورزش مشغول بودند. در این گزارش دو قسمتی قصد داریم تا شما را با 7 بانوی ورزشکاری که بر بیماری سرطان سینه غلبه کرده‌اند آشنا کنیم. این بخش اول گزارش ماست:

نولن ویلیامز میلز

1- نولن ویلیامز میلز (Novlene Williams-Mills):

دونده 34 ساله جامائیکایی دونده دو 400 متر است که در صحبت‌هایی اعلام کرد که بیماری سرطان سینه اش قبل از المپیک 2012 لندن تشخیص داده شده بود. او در المپیک‌های 2004 و 2008 مدالهایی فتح کرده بود و با وجود ابتلا به سرطان در المپیک 2012 نیز مدال برنز برد و در المپیک ریو نیز به مدال نقره رضایت داد. آخرین مدالی که او فتح کرده، مدال طلای مسابقات جهانی سال 2015 پکن بود. او با وجودی که با سرطان می‌جنگید به دویدن ادامه می‌داد و حالا نیز قصد دارد تا در مسابقات دو مسکو، با شعار «تلاش برای تمام بازماندگان سرطان سینه در روسیه» بدود.

کارن نیومن

2- کارن نیومن (Karen Newman):

کارن بانوی 54 ساله آمریکایی، دونده قهرمان آمریکایی نیز یکی از ورزشکارانی است که بر بیماری سرطان سینه غلبه کرده. او در کتابی تحت عنوان "تنها در 3 کلمه" به تشریح مراحل نبردش با این بیماری کشنده پرداخته. بیماری سرطان او در سال 2008 تشخیص داده شد و به گفته خودش، پزشکان به او گفته بودند که اگر پروسه درمانی اش را بلافاصله آغاز نکند، کمتر از 10% شانس زنده ماندن دارد. اما کارن درنهایت موفق شد تا بر سرطان سینه غلبه کند. خود او معتقد است که این بیماری باعث شده تا او بیدار شده و زندگی تازه‌ای را آغاز کند.

روبین رابرتس

3- روبین رابرتس (Robin Roberts):

این بانوی 55 ساله که درحال حاضر مجری تلویزیون است، درسالهای جوانی بسکتبال بازی می‌کرده. او که متولد آمریکاست علاوه بر بسکتبال، به تنیس هم علاقه زیادی داشت. او درسال 2007 برای بسکتبال بازی کردن در تیم دانشگاه ایالت لوئیزیانا دعوت شد. در همان سال هم بیماری سرطان او تشخیص داده شد و بعد از انجام جراحی در ژانویه 2008 توانست بر این بیماری غلبه کند. حالا خانم رابرتس به عنوان مجری برنامه‌های تلویزیونی مشغول به فعالیت است.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان