هفت بانوی ورزشکاری که برسرطان سینه غلبه کردند [بخش دوم/ پایانی]

برخلاف تصور خیلی ها، بیماری سرطان همیشه کشنده نیست و می‌توان خیلی از افراد را یافت که بر این بیماری سخت و دردناک غلبه کرده‌اند

سرطان سینه

برخلاف تصور خیلی ها، بیماری سرطان همیشه کشنده نیست و می‌توان خیلی از افراد را یافت که بر این بیماری سخت و دردناک غلبه کرده‌اند. در بین این افراد، نام چندین بانوی ورزشکار دیده می‌شود که سالها به افتخار آفرینی دردنیای ورزش مشغول بودند. در این گزارش دو قسمتی قصد داریم تا شما را با 7 بانوی ورزشکاری که بر بیماری سرطان سینه غلبه کرده‌اند آشنا کنیم. این بخش دوم و پایانی گزارش ماست:

 مارتینا ناوراتیلووا

4- مارتینا ناوراتیلووا (Martina Navratilova):

این بانوی 60 ساله ملیت دوگانه جمهوری چک- آمریکایی دارد و یکی از تنسیورهای سرشناس دنیا در دوره خودش به حساب می‌آمد. دهه 1980 اوج درخشش او در دنیای تنیس بود و او در سال 2006 از دنیای حرفه‌ای ورزش خداحافظی کرد. در سال 2010 خانم مارتینا اعلام کرد که برای درمان بیماری سرطان سینه تحت درمان قرار گرفته و او نیز در این مبارزه سخت موفق بود و سلامتی‌اش را به دست آورد.

 ادنا کمپبل

5- ادنا کمپبل (Edna Campbell):

بازیکن سابق بسکتبال تیم ملی آمریکا که در آستانه 50 سالگی است، در اواخر دهه 1980 و دهه 1990 ، با تیم ملی این کشور افتخارات متعددی را کسب کرده. او پس از خداحافظی از دنیای ورزش به عنوان کارشناس و مربی بسکتبال در دبیرستانها مشغول به کار شد و در عین حال به شغل پرستاری نیز مشغول شد. او پس از غلبه بر بیماری سرطان سینه، بنیادی را برای کمک رسانی به افرادی که از این بیماری سخت رهایی یافته‌اند تاسیس کرد تا بتواند به بیمارانی که با این بیماری می‌جنگند کمک کند.

 دوروتی همیل

6- دوروتی همیل (Dorothy Hamill) :

این بانوی 60 ساله در دهه 1970 افتخارات زیادی را در رشته پاتیناژ نمایشی برای کشورش،‌ آمریکا به دست آورد. او که در المپیک زمستانی سال 1976 در این رشته به مدال طلا رسیده بود، در سال 2008 اعلام کرد که در حال درمان بیماری سرطان است. اما خانم دوروتی نیز توانست بر این بیماری سخت غلبه کند و حالا بهبود یافته و یکی از سمبل‌های مبارزه با سرطان سینه به حساب می‌آید.

 جودی رانکین

7- جودی رانکین (Judy Rankin):

این بانوی 71 ساله یکی از قهرمانان اسبق گلف در کشور آمریکا به حساب می‌آید و در طول سالهای 1968 تا 1979افتخارات زیادی را در این رشته ورزشی کسب کرده بود و درسال 1983 با دنیای گلف خداحافظی کرد. در سال 2006 اعلام شد که او به سرطان سینه مبتلاست و خانم جودی با پشت سر گذاشتن مراحل درمانی لازم، بهبود یافت و بعد از آن هم به عنوان کارشناس گلف در مسابقات اوپن سال 2006 انگلیس حضور یافت. اما او در نهایت در سال 2012 به دلیل ابتلا به سرطان حنجره از دنیا رفت.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان