ماهان شبکه ایرانیان

دادستان عمومی و انقلاب قزوین:

اجرای طرح کاداستر نیازمند همکاری همه دستگاه ها است

حجت الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی گفت: اجرای طرح کاداستر نیازمند همکاری و هم افزایی همه دستگاه های اجرایی است و اگر ایراد و دیدگاهی در اجرای بهتر این طرح وجود دارد باید ارائه شود.

به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در شورای حفظ حقوق بیت المال بیان داشت: ما مسئولان رسالت و وظیفه مهم خدمت به مردم را داریم و لازم است در این زمینه با جدیت هرچه تمام تر تلاش کنیم.

وی ادامه داد: اجرای طرح کاداستر نیازمند همکاری و هم افزایی همه دستگاه های اجرایی است و اگر ایراد و دیدگاهی در اجرای بهتر این طرح وجود دارد باید ارائه شود تا طرح کاداستر با کیفیت مطلوب تری اجرا شود.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین اضافه کرد: کاهش مشاجرات ملکی، تعیین تکلیف نهائی مالکیت زمین کشاورزی، ماندگاری تحدید حدود مالکیت اراضی، شفاف سازی سهام مالکیت و جلوگیری از سودجوئی ها و  تفکیک مالکیت اراضی به قطعات و فراهم سازی امکان برنامه ریزی های جداگانه و یا فروش قطعات در پلاک از مزایای اجرای طرح کاداستر است.

وی افزود: تعیین تکلیف کشاورز با نهاد های دولتی و غیر دولتی مدعی در اراضی، تسهیل در امر وراثت و تقسیم اراضی بین وارثین، ایجاد امکان استفاده از تسهیلات نیازمند اسناد مالکیت، ایجاد زمینه راحت تر برای معاملات ملکی مابین کشاورزان و حرکت به سوی تجمیع اراضی، ایجاد زمینه مدیریت بهتر آب کشاورزی، ایجاد ابزار مناسب برای هوشمند سازی کشاورزی و تسهیل در برنامه ریزی های تشکل های کشاورزی و کشت یکپارچه با حفظ حدود مالکیت اراضی از دیگر مزایای اجرای کاداستر کشاورزی است.

حجت الاسلام صادقی نیارکی توضیح داد: بخشی از پرونده های قضایی در خصوص اختلاف مالکیت و سهم آب است که در این طرح ایجاد زمینه تقسیم بهتر آب در بین کشاورزان و تعریف حقابه عادلانه برای ایشان فراهم می شود همچنین ایجاد زمینه اصلاح هندسی، تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی و ایجاد زمینه انجام عملیات عمرانی مورد نیاز جهت بهبود وضعیت کشاورزی دیگر دستاوردهای اجرای این طرح است.

وی یادآورشد: از آنجا که نیازمند انتقال به سیستم جدید مدیریت کشاورزی هستیم اجرای این طرح ضروری به نظر می رسد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان