خوب، بد و زشت؛ خلاصه‌ای از مجموعه سریال‌های تلویزیونی پاییز

اولین مجموعه‌های جدید تلویزیونی این فصل دامنه گسترده‌ای از امیدبخشی («شهردار» The Mayor) تا گیج‌کننده («دکتر خوب» The Good Doctor) و مأیوس‌کننده («ده روز در دره» Ten Days in the Valley) را در برگرفته است

اولین مجموعه‌های جدید تلویزیونی این فصل دامنه گسترده‌ای از امیدبخشی («شهردار» The Mayor) تا گیج‌کننده («دکتر خوب» The Good Doctor) و مأیوس‌کننده («ده روز در دره» Ten Days in the Valley) را در برگرفته است.
شجاع The Braveچرخه ناهنجار و مشخصاً آمریکا-در برابر- تروریست‌ها در هر نوبت به کار خود ادامه می‌دهد. آن هیش Anne Heche نقش معاون رئیس آژانس اطلاعات دفاعی را بازی می‌کند که تیم‌هایی را به مناطق حساس سراسر دنیا اعزام می‌کند. او پیش از انجام این کار می‌گوید: «نیازی نیست الفبای سیاست‌های این کار را به شما بگویم».
Ghostedبرخی از کمدی‌های موقعیت نسبت به دیگر آثار به زمان بیشتری برای پیشرفت احتیاج دارند اما عاقلانه نیست که ضد کریگ رابینسون Craig Robinson و ادام اسکات Adam Scott که به ترتیب در نقش‌های محافظ امنیتی مرکز تجاری و پروفسور دانشگاه استنفورد که تبدیل به کارمند یک کتاب‌فروشی می‌شود، شرط‌بندی کرد. این دو نفر در یک پروژه مخفی دولتی برای ردیابی حوادث غیرمعمول کنار هم قرار داده‌شده‌اند؛ و البته، داستان سریال طنز نیست. اگر «Ghosted» بخواهد موفق شود، باید به نقش اول‌هایش اعتماد کند و اجازه دهد تا جایی که می‌توانند پیش بروند.
The Gifted بااستعداداین سریال بر اساس «مردان ایکس» X-Men اثر شرکت مارول و ساخته مت نیکس Matt Nix («مهره سوخته» Burn Notice) است. «بااستعداد» با کارگردانی آزمایشی برایان سینگر Bryan Singer به‌سرعت پیشرفت کرد. استفن مویر Stephen Moyer («خون حقیقی» True Blood) در نقش یک دادستان که بر روی جرائم جهشی متمرکز است بازی می‌کند تا این‌که متوجه می‌شود هر دو فرزند او نیز جهش‌یافته هستند. او که از عواقب این مسئله آگاه است، خانواده‌اش را به‌سرعت به آتلانتا می‌برد. این سریال برای کسانی که علاقه‌مند به مجموعه مردان ایکس هستند و از داستان‌های جدید استقبال می‌کنند، یک انتخاب عالی است.
دکتر خوب The Good Doctorکدام سریال پزشکی در دهه 2000 از بقیه شجاعانه‌تر بوده؟ سؤال این سریال شبکه ای‌بی‌سی این است: «آیا یک دکتر که در طیف بیماری اوتیسم با مهارت‌های فردی محدود قرار دارد می‌تواند یک جراح عالی هم باشد؟» دیوید شور David Shore سازنده این مجموعه سؤال مشابهی را برای «دکتر هاوس» نیز مطرح کرد. این سریال جدید به‌گونه‌ای یک یادآوری برای مهارت او در ترکیب کردن جزئیات شخصیت و اسرار پزشکی هست. از شباهت‌های میان فردی هایمور Freddie Highmore و نورمن بیتس Norman Bates در سریال «متل بیتز» Bates Motel می‌توان به حواس‌پرتی اشاره کرد اما این بازیگر اضطراب درونی را به‌خوبی به نمایش گذاشته است.
نظم و قانون Law & Order True Crime: The Menendez Murdersدرصد زیادی از بیننده‌ها او. جی. سیمپسون O.J. Simpson را می‌شناسند. دو سریال کوتاه درباره او در سال گذشته پخش شد؛ اما لیل و اریک منندز مثل سیمپسون شناخته‌شده نیستند. دیک وولف Dick Wolf در «نظم و قانون» Law & Order به ماجرای دو برادر قاتل والدینشان می‌پردازد که به معنی کنکاش آهسته به‌جای احساس افروزی است. دو قسمت اول (از هشت قسمت در این سریال کوتاه) عمدتاً با بازی بازیگران جدید گوس هالپر Gus Halper و مایلز گاستون ویلانووا Miles Gaston Villanueva پیش می‌رود که در نقش این دو برادر به‌شدت بی‌شباهت هستند.
شهردار The Mayorچیزی که در این سریال به‌درستی دیده می‌شود شباهت بیمارگونه براندن مایکل هال Brandon Micheal Hall بازیگر نقش اول در نقش خواننده رپ جوان در شمال کالیفرنیا است که موفق شد شهردار یک شهر کوچک شود. این بازیگر که با موفقیتش صحنه تلویزیون را تسخیر کرده، کاندید ستاره برگزیده برای فصل پاییز است. این سریال باوجود دیگر بازیگران از جمله لی میشل Lea Michele و ایوت نیکول براون Yvette Nicole Brown پتانسیل بالایی در جذب مخاطب دارد.
تیم سیل SEAL Teamهیئت‌داوران همچنان در حال بررسی این مسئله هستند که آیا مخاطبان واقعاً به دنبال سریال‌های نظامی تلویزیونی که پاییز امسال از چندین شبکه پخش خواهد شد هستند یا خیر، اما سی‌بی‌اس مخاطبانش را می‌شناسد. بیشتر بینندگان قادر به تشخیص سریال آزمایشی تاریخی شبیه به «شش» six به‌طور کامل نخواهند بود؛ آن‌ها توسط بازیگر بی‌پروای نقش اول با بازی دیوید بورناز David Boreanaz معتبر و ترکیبی جامع از اقدامات نیروهای ویژه و صحنه‌های احساسی از خانواده سربازان غرق داستان خواهند شد.
ده روز در دره Ten Days in the Valleyکایرا سجویک Kyra Sedgwick نقش یک نویسنده پرکار تلویزیونی را ایفا می‌کند که وقتی قرص خواب‌آور و مقداری نوشیدنی الکلی و مخدر مصرف کرده و در حیاط پشتی خانه بود، فرزندش گم می‌شود. اگر این مادر یک مادر بد به نظر می‌آید، پدر هم پدر افتضاحی است. در حقیقت، هیچ‌کس در این داستان خسته‌کننده، تعریف جالبی ندارد. بیننده‌ها اشتیاقی به دیدن چنین سریالی ندارند؛ پس از دیدن روز اول، آرزو می‌کنید که آن بچه بتواند خانواده بهتری پیدا کند.
خرد جمعی Wisdom of the Crowdقرار است یک برنامه بحث‌برانگیز درباره آزادی‌هایی که ممکن است جامعه برای توهم امنیت که به‌وسیله مبارزه با جرائم جنجالی به وجود آمده مایل به فداکاری باشد، ساخته شود؛ اما سریال تد هومفری Ted Humphrey جزو این برنامه نیست. جرمی پیون Jeremy Piven در نقش جرمی تانر Jeremy Tanner، میلیونر جدید تلویزیون که فکر می‌کند راه‌حل جامعه در حال مبارزه (و تراژدی‌های شخصی) در گرو خرج کردن پول است، ظاهر می‌شود. سریال «ای‌پی‌بی» APB از شبکه فاکس و «نابغه اصیل» Pure Genius از شبکه سی‌بی‌اس موفق نبودند. این سریال خودشیفته نیز موفق نخواهد بود.
کودکی شلدن Young Sheldonدر سریال «تئوری بیگ بنگ» شلدن کوپر با بازی جیم پارسونز Jim Parsons یک شخصیت محرک بود که احتیاج شدیدی به جلب‌توجه برای متعادل کردن رفتار غیرعادی‌اش داشت. همین اتفاق در سریال جدید به کارگردانی جان فاورو Jon Favreau می‌افتد که گریزهایی به سریال اصلی نیز می‌زند. وقتی ایان آرمیتاژ Iain Armitage در نقش کودکی شلدن به‌تنهایی قرار می‌گیرد، خنده‌ها محدودتر می‌شود و وقتی زویی پری Zoe Perry در نقش مادر دوست‌داشتنی مائوس نابغه کوچک درصحنه حضور دارد، خنده‌ها به اوج خود می‌رسند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان