ماهان شبکه ایرانیان

بررسی کوتاه و مقایسه جیلی امگرند X۷ و بی وای دی S۶

امروز فرصت کوتاهی پیش آمد تا مقایسه و بررسی کوتاهی بین دو خودروی کراس اوور چینی جیلی امیگرند X۷ و بی اوی دی S۶ برگزار کنیم و مقایسه‌ای داشته باشیم بین برخی ویژگی‌ها و آپشن‌های این دو خودروی شاسی بلند چینی

امروز فرصت کوتاهی پیش آمد تا مقایسه و بررسی کوتاهی بین دو خودروی کراس اوور چینی جیلی امیگرند X7 و بی اوی دی S6 برگزار کنیم و مقایسه‌ای داشته باشیم بین برخی ویژگی‌ها و آپشن‌های این دو خودروی شاسی بلند چینی.
خودرو BYD S6 توسط شرکت کارمانیا که زیر مجموعه کرمان خودرو است با گارانتی 3 سال یا صد هزار کیلومتر عرضه می‌شود و جیلی امگرند X7 تا چندی پیش توسط شرکت جیلران موتور که نماینده رسمی شرکت جیلی چین بود با گارانتی 5 سال یا 150 هزار کیلومتر عرضه می‌شد که البته مدتی است این شرکت شرایط خوبی ندارد و فعالیت آن متوقف شده است.

بی وای دی و جیلی هر دو از موتورهای چهار سیلندر 2.4 لیتری استفاده می‌کنند که در این میان موتور جیلی توانایی تولید 162 اسب بخار قدرت و 220 نیوتن‌متر گشتاور را دارد و بی وای دی نیز دارای 160 اسب بخار قدرت و 229 نیوتن‌متر گشتاور است که نشان می‌دهد هر دو خودرو بسیار به هم نزدیک هستند. گیربکس جیلی از نوع AT و گیربکس بی وای دی S6 از نوع DCT دوکلاچه است.
در کل شرایط تست مقداری از شرایط استاندارد فاصله داشت و همین که قصد انجام داشتیم آسمان هم کمی گریان شد و بارید.

شرایط تست
1. دما حدود 15 درجه سانتی گراد
2. شیب مثبت
3. سطح آسفالت لغزنده
4. تست در شهر کرج انجام شده است

در شرایط گفته شده برای سرعت صفر تا هشتاد در مورد هر دو خودرو، عددی حدود 11 ثانیه بدست آمد که خیلی هم بد نیست و حتماً در شرایط استاندارد این عدد کمتر خواهد شد.
این عدد در حالی بدست آمد که بی وای دی S6 حدود 200 کیلوگرم سنگین‌تر از رقیبش بود و شاید به دلیل بهره گرفتن از گیربکس دو کلاچه توانست عددی تقریباً برابر با جیلی امگرند X7 ثبت کند.

هر دو خودرو کمی دچار هرزگردی شدند.

صدای موتور

در حالت خلاص و در جا صدای موتوربی وای دی S6 حدود 66دسی‌بل و جیلی امگرند X7 حدود 70 دسی‌بل بود و در این حالت صدای موتور کمتر داخل اتاق نفوذ می‌کرد.
اما عدد مربوط به صدای موتور در هر دو خودرو در حالت حرکت پر گاز خیلی نزدیک به هم و حدود 85 دسی‌بل بود ولی بررسی گوشی بیانگر بالاتر بودن صدای موتور S6 بود.

البته شایان ذکر هست که خودروی جیلی مورد تست دارای کارکرد نزدیک به 27 هزار کیلومتر بوده و خودروی بی وای دی دارای کارکرد 3 هزار کیلومتر که می‌توان بسته به کارکرد خودروها میزان نفوذ صدا در حالت درجا را یکسان ارزیابی کرد .

داشبورد
تقریبا جنس داشبورد هر دو خودرو خشک است اما کیفیت رو دری‌های بی وای دی S6 بهتر ولی عایق‌بندی اتاق جیلی X7 برای نفوذ صدا بهتر است.



زاپاس
زاپاس هر دو خودرو در زیر و در بیرون خودروها قرار دارد با این تفاوت که در بی وای دی S6 از یک قطعه محافظ و نگهدارنده در زیر زاپاس استفاده شده است. قطعه‌ای که در مورد جیلی مالک باید اقدام به خرید آن کند.



کیفیت خدمات
اینطور به نظر می‌رسد که کیفیت خدمات هر دو خودرو تقربیاً در یک سطح قرار دارد. جیلی به دلیل تعداد کم نمایندگی‌ها و تقاضای زیاد و همچنین تعداد بیشتر خودرو در سطح کشور افت داشته و تقریباً شاید برای تامین بعضی قطعات حدود یک ماه زمان نیاز باشد، و بی وای دی S6 هم به دلیل تازه وارد بودن در کشور در حال افزایش تعداد نمایندگی ها در سطح کشور است و تامین قطعات در هر نقطه از ایران حداکثر 2 الی 3 هفته طبق ادعای کارمانیا تامین می شود.
این مقاله صرفاً مقایسه‌ای کوتاه و مختصر بین دو خودرو اما از دید مالکان آنها بوده و تجربه‌ای از این خودرو خودرو را به مقایسه گذاشتیم. به نظر شما کدام یک از این دو خودرو ارزش خرید بیشتری دارند؟
در انتها از آقایان میلاد جباری و رضا بابت در اختیار قرار دادن خودرو و نگارش مطلب کمال تشکر را داریم.
این تست صرفاً مقایسه اجمالی بین دو خودرو هم رده ای بازار است و مطمئناً بسیاری از فاکتورها در این مقاله مورد مقایسه قرار نگرفته اند و امیدواریم به زودی با فراهم شدن شرایط مقایسه کامل تر و جامع تری بین این دو خودرو داشته باشیم.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان