سعیدی در موافقت با استیضاح آخوندی:

سیستمی که آخوندی خطای آن را صفر می‌دانست، باعث مرگ ۴۸ نفر شد

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: سیستم ناوبری که وزیر راه می‌گفت خطای انسانی آن صفر است، باعث سوختن ۴۸ نفر در شعله‌های آتش شد.

سیستمی که آخوندی خطای آن را صفر می‌دانست، باعث مرگ 48 نفر شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمداسماعیل سعیدی نماینده مردم تبریز در جلسه علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی و در موافقت با استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به جان باختن حدود 50 نفر از هموطنان در سانحه قطار تبریز ـ مشهد و عدم شفاف‌سازی این حادثه از سوی مسئولان وزارت راه، اظهار داشت: این سؤال وجود دارد که چرا سیستم ناوبری که میلیاردها تومان برای آن هزینه شده و گزارش آن را به مردم و مقام معظم رهبری نیز ارائه کردید و گفتید خطای انسانی را به صفر می‌رساند، باعث حادثه شد و 48 نفر در آتش سوختند؟

وی افزود: در کمیسیون عمران مجلس از یک‌طرف گفته‌اید خطای سیستمی باعث حادثه شده و از طرف دیگر گفته‌اید سیستم خطا نمی‌کند؛ چرا باید به مردم گزارشی بدهیم که اطمینان‌بخش باشد و بعداً امنیت جانی آنها به خطر بیفتد.

سعیدی در ادامه با طرح سؤالاتی خطاب به نمایندگان گفت: آیا اقدامی برای خروج از رکود سنگین مسکن مهر انجام شده است؟ آیا اقدامی برای ساماندهی مسکن مهر و پاسخ به مطالبات مردم صورت گرفته است؟

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آیا از بهسازی بافت‌های فرسوده شهری و روستایی که در صورت بروز یک حادثه طبیعی، حوادثی به مراتب بدتر از پلاسکو به وجود می‌آورد، راضی هستید؟

وی خطاب به وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: آقای آخوندی بدون ارائه طرح مشخص، مسکن مهر را مزخرف نامید و بعداً طرح مسکن اجتماعی را ارائه کرد که با الگوی زندگی اقشار مستضعف جامعه همخوانی ندارد.

سعیدی با انتقاد از عدم اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی در وزارت راه و شهرسازی، اظهار داشت: غیر از ایران‌ایر و هما، حدود 13 شرکت هواپیمایی دیگر داریم که وزارت راه هیچ تلاشی برای ساماندهی آنها نکرده است.

این نماینده مجلس همچنین با انتقاد از آزاد شدن بی‌رویه نرخ بلیت هواپیما گفت: به دلیل نقص ناوگان، این آزاد شدن قیمت همچنان با کاهش کیفیت و بالا رفتن هزینه‌ها همراه بوده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر