ماهان شبکه ایرانیان

انتشار یادنامه‌ای برای استاد صفوت/ «آرام و بی قرار» را بخوانید

کتاب «آرام و بی قرار » با نگاهی به زندگی زنده یاد داریوش صفوت نوازنده، مدرس و موسس مرکز حفظ و اشاعه موسیقی ایران منتشر شد.

انتشار یادنامه‌ای برای استاد صفوت/ «آرام و بی قرار» را بخوانید

به گزارش خبرگزاری مهر، «آرام و بی قرار» عنوان تازه ترین کتاب پژوهشی درباره زندگی زنده یاد داریوش صفوت نوازنده، آهنگساز، مدرس و موسس مرکز حفظ و اشاعه موسیقی ایران به نویسندگی ستاره صفوت است که به تازگی توسط موسسه فرهنگی هنری «ماهور» در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.

در توضیح این کتاب آمده است: «کتابی که در دست دارید یادنامه زندهیاد دکتر داریوش صفوت، موسیقیدان فرهیخته و یکی از تأثیرگذارترین چهرههای تاریخ معاصر موسیقی دستگاهی ایران است که در دو بخش و سه ضمیمه تدوین شده است. بخش اول، شامل سیونُه مقاله، توسط شاگردان، همکاران، دوستان، صاحبنظران و نیز خواهر و دختر آن استاد گرانقدر نوشته شدهاند.

بخش دوم خاطرات ایشان است که با «مأموریت فرانسه» در آغاز دهه چهل شمسی و تأسیس «مرکز حفظ و اشاعه موسیقی ایرانی» در سال 1347 آغاز میشود و با «خاتمه کار در مرکز» پایان مییابد. اساسنامه مرکز حفظ و اشاعه، نمونههایی از مکاتبات و قراردادها و چند سند دیگر مربوط به این مرکز در سه ضمیمه آمدهاند و پایانبخشِ کتاب، عکسهایی است از آلبوم خانوادگی دکتر داریوش صفوت.»

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان