دبیر شورایعالی تهیه کنندگان به مهر گفت:

ارائه طرح تغییر در سرگروه‌های سینمایی/ جزئیات در دست بررسی است

دبیر شورایعالی تهیه کنندگان تاکید کرد برای جلوگیری از انحصار اکران، طرح تغییر سرگروه های سینمایی در شورای صنفی نمایش بررسی می‌شود.

ارائه طرح تغییر در سرگروه‌های سینمایی/ جزئیات در دست بررسی است

مهرداد فرید دبیر شورایعالی تهیه‌کنندگان در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: با توجه به اینکه آیین نامه شورای صنفی نمایش برای سال 96 باید تبیین شود، شورایعالی تهیه‌کنندگان نیز مواردی را مورد توجه قرار داده و آن را به شورای صنفی ارائه کرده است.

وی ادامه داد: طی چند ماه گذشته شورایعالی تهیه‌کنندگان موارد مورد نظر را به صورت پیش‌نویس تنظیم و به شورای صنفی نمایش ارائه کرد. این موارد در جلسات این شورا بررسی شد که برخی از موارد آن مورد قبول قرار گرفت و برخی از موارد نیز جزو مناقشه هایی است که باید طی روزهای باقی مانده از سال 95 در مورد آن به توافق برسیم.

دبیر شورایعالی تهیه کنندگان تاکید کرد: موارد مورد نظر ما بیشتر در مورد گروه بندی سینماها در کشور بود که در حال بررسی آن هستیم. از نظر شورایعالی تهیه کنندگان بهترین شکل برای ایجاد سرگروه های سینمایی این است که سرگروه های تیمی داشته باشیم.

وی بیان کرد: تیمی شدن سرگروه ها می تواند به نفع سینمای ایران باشد، در حالی که در شرایط فعلی هر فیلم می تواند تنها یک سرگروه داشته باشد و برهمان اساس فیلم مورد نظر در سینماهای یک گروه سینمایی نمایش داده شود.

فرید در پایان گفت: بحث شورایعالی تهیه کنندگان این است که بیش از یک سالن سینما خاصیت سرگروهی داشته باشند تا جلوی انحصار نمایش فیلم ها در گروه های مختلف گرفته شود. در چنین شرایطی قدرت تک سرگروه بین سه سرگروه تقسیم می شود و بیشتر به نفع سینمای ایران است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان