ماهان شبکه ایرانیان

نگاهی بر قیمت نیسان ماکسیما در نمایشگاه‌های اتومبیل

سدان‌ها در بازار ایران از اهمیت بیشتری میان خریداران برخوردار هستند. آمار فروش سال‌های گذشته نشان می‌دهد که خودروهای سدان خانوادگی باتوجه به امکانات رفاهی و عملکرد فنی قابل قبولی که دارند، توانسته‌اند از سایر سگمنت‌ها پیشی گرفته و خود را در صدر جدول فروش بازار قرار دهند

سدان‌ها در بازار ایران از اهمیت بیشتری میان خریداران برخوردار هستند. آمار فروش سال‌های گذشته نشان می‌دهد که خودروهای سدان خانوادگی باتوجه به امکانات رفاهی و عملکرد فنی قابل قبولی که دارند، توانسته‌اند از سایر سگمنت‌ها پیشی گرفته و خود را در صدر جدول فروش بازار قرار دهند. باتوجه به اینکه در چندسال گذشته طیف وسیعی از کراس‌اوورهای چینی و کره‌ای به بازار ایران راه‌ پیدا کرده‌اند، اما باز هم چیزی از ارزش سدان‌ها در نزد ایرانیان کاسته نشده است. بر همین اساس گاهاً شاهد استقبال از نمونه‌های کارکرده در بازار آزاد هستیم که دیگر نمونه‌های صفر کیلومتر آن‌ها موجود نیستند. نیسان ماکسیما را می‌توان یکی از همین خودروها دانست که با وجود توقف تولید، با استقبال خوب خریداران در بازار کارکرده مواجه است.

نیسان ماکسیما

نیسان ماکسیما

نیسان ماکسیما را می‌توان اولین خودروی لوکس تولید داخل دانست که از سال 1380 روی خط تولید پارس‌خودرو قرار گرفت. پس از یک دهه درخشان سرانجام در سال 1391 تولید این سدان ژاپنی در ایران به پایان رسید. اما این پایان راه درخشان ماکسیما در بازار ایران نبود، زیرا پس از آن شاهد استقبال خوب خریداران از این خودرو در بازار کارکرده کشور هستیم. ماکسیما که با دو نوع جعبه‌دنده دستی و اتوماتیک عرضه شد، توانست در مدتی کوتاه و با عدم وجود خودرویی پرقدرت و لوکس در رده قیمتی خود، سهم بسزایی از بازار سدان‌های بزرگ خانوادگی را به خود اختصاص دهد. این محبوبیت سبب شد تا اکنون نمونه‌های کم کارکرد و مدل بالای آن با قیمت بالایی خرید و فروش شوند و هنوز هم جزو اصلی ترین گزین های کارکرده است. به عنوان مثال ماکسیمای اتوماتیک مدل 91 با کارکرد حدود 50 هزار کیلومتر قیمتی حدود 115 میلیون تومان دارد که همین موضوع نشان از موفقیت آن در بازار دارد. جالب است بدانید که نمونه‌های مدل پایین این خودرو که از جعبه‌دنده دستی بهره‌ می‌گیرند، در بازار تقاضای زیادی دارند. زیرا باتوجه به پیشرانه شش سیلندر سه لیتری، شتاب و کشش فوق‌العاده‌ای را ارئه می‌کند.

نیسان ماکسیما

نیسان ماکسیما

همچنین استهلاک کم و قیمت منطقی در کنار موتور پرقدرت از اصلی‌ترین دلایل محبوبیت این خودرو به شمار می‌رود. به‌عنوان مثال ماکسیما دنده دستی مدل 81 با کارکردی حدود 180 هزار کیلومتر که دارای چند لکه رنگ شدگی بوده، قیمتی حدود 40 میلیون تومان دارد. ولی در حقیقت در رنج های مختلف قیمتی حتی 60 الی 80 میلیون تومان بسیاری از خریداران حاضرند اگرچه کارکرده اما ماکسیما را انتخاب کنند و به سراغ گزینه های چینی نروند.
در حال حاضر با این مبلغ می‌توان از گزینه‌های داخلی همچون تندر 90، پژو 206 تیپ 5، پژو پارس و غیره انتخاب کرد. همچنین گزینه‌های چینی نیز می‌توانند به عنوان خودروی صفر کیلومتر در لیست خرید جای بگیرند، اما مساله اینجاست که آیا خودروهای نامبرده می‌توانند عملکردی همچون ماکسیمای کارکرده داشته باشند؟ پاسخ به این سوال کاملاً مشهود است. همچنین نکته دیگری که ماکسیما دارد، پرستیژ و وقار بوده که هیچ‌کدام از خودروهای داخلی از این موضوع بهره‌مند نیستند. در پایان باید گفت این سدان ژاپنی باتوجه به امکانات رفاهی کمی که دارد، همچنان یکی از خودروهای محبوب و دوست‌داشنتی بازار به‌شمار می رود.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان