ماهان شبکه ایرانیان

آخرین اخبار در مورد کلاه قرمزی ۹۶

شاید کمتر کسی در مورد روزها ابتدایی که کلاه قرمزی به برنامه‌های تلویزیونی راه پیداکرده بود را به یاد دارد

شاید کمتر کسی در مورد روزها ابتدایی که کلاه قرمزی به برنامه‌های تلویزیونی راه پیداکرده بود را به یاد دارد. کلاه قرمزی در سال 1360 در برنامه سقائک و شانه‌به‌سر دانا، به کارگردانی ایرج تهماسب استفاده شد و حدود یک دهه بعد در سال 1371 در مجموعه‌ای به نام جغجغه و فرفره این عروسک دوباره استفاده شد اما با استقبال شدیدی که از کلاه قرمزی آن روزها انجام شد نقش او به‌عنوان یک کاراکتر میهمان به یک کاراکتر اصلی ارتقا پیدا کرد. از آن زمان شد که عروسک کلاه قرمزی وارد ذهن کودکان و بزرگ‌سالان دهه‌های قبل شد. کلاه قرمزی کنونی با تغییراتی که توسط مرضیه محبوب ایجاد شد به‌صورت امروزی درآمده است. برنامه جغجغه و فرفره با حضور فعال کلاه قرمزی به نام کلاه قرمزی و جغجغه و فرفره تغییر نام داد. پس از سال‌ها موفقیت پی‌درپی این شخصیت عروسکی او دوستان جدیدی پیدا کرد ازجمله شخصیت‌هایی که از آن زمان با کلاه قرمزی بود، پسرخاله بود. پسرخاله‌های محبوب کارتونی، کم‌کم راه خودشان را از تلویزیون به سمت سینما باز کردند. از کلاه قرمزی درزمینهٔ سینمایی سه فیلم کلاه قرمزی و سروناز، کلاه قرمزی و پسرخاله، کلاه قرمزی و بچه‌ننه ساخته و اکران شده است. می‌توان گفت که در میان شخصیت‌های کارتونی کلاه قرمزی و مدرسه موش‌ها ازجمله کاراکترهایی بودند که در سینما هم خوش درخشیدند. همراه بنیتا و اخبار جدیدی در مورد سریال کلاه قرمزی در عید 96 باشید.

کلاه قرمزی

همان‌طور که گفته شد ایرج طهماسب به کمک دوست و همکار خودش حمید جبلی با خلق دو عروسک کلاه قرمزی و پسرخاله، عروسک‌گردانی و همچنین واردکردن این عروسک‌ها به صحنه‌های سینمایی را دچار تحول کردند. این عروسک‌ها این روزها وارد دهه سوم از زندگی خودشان و سنی در حدود 36 سالگی خودشان شده‌اند. عروسک‌های کلاه قرمزی و پسرخاله پس از گذراندن حدود 18 سال دوری از سینما در سال 88 و عید آن سال، دوباره در قالب برنامه تلویزیونی وارد تلویزیون‌های مردم شدند. این عروسک‌ها این سال یکی از پرمخاطب‌ترین برنامه‌های تلویزیونی را به روی آنتن برده بودند. این برنامه تلویزیونی در سال 89 پخش نشد و از سال 90 تا 94 هرسال روزهای عید و همچنین اعیاد مذهبی بر روی آنتن شبکه دو اکران شده است. کلاه قرمزی امروز تنها عروسک دوست‌داشتنی این مجموعه نیست، امروز آقای همساده، فامیل دور، عزیزم ببخشید، دختر همسایه، ببعی، جیگر، پسر عمه زا، گابی، بچه فامیل دور، دیوی و گیگیلی همراه با این دو عروسک و آقای مجری به خانه‌ها می‌آیند و برای لحظاتی شما را به خاطرات دور و نزدیک پرتاب می‌کنند که هرکدامشان برای خود تبدیل به یک وزنه سنگین در این مجموعه شده‌اند که نبود هر یک دل مخاطبان بسیاری را به لرزه می‌اندازد.

کلاه قرمزی

پخش مجموعه کلاه قرمزی هرسال با حرف‌وحدیث‌های زیادی همراه می‌شود. سال 95، ایرج طهماسب در گفت‌وگویی کوتاه در پاسخ به اینکه آیا «کلاه قرمزی 95» را در حال ساخت دارد؟ گفت: خیر! امسال به دلیل ساخت سینمایی «کلاه قرمزی و دوستان»، امکان ساخت مجموعه را نداشتیم و در جلسه‌ای که با مدیران صداوسیما داشتم به دوستان پیشنهاد دادیم، حالا که 6 ماه فرصت تا پایان سال هست؛ بودجه‌ی این برنامه را در اختیار دیگر برنامه‌سازان قرار بدهند تا در ایام عید نوروز، تماشاگر برنامه‌ی جدید و جذاب برای کودکان باشیم. این‌گونه بود که سال 95 کلاه قرمزی برای عید دیدنی به خانه‌های مردم ایران نرفت.

چندی پیش خبر بازگشت ایرج طهماسب از کانادا و فراهم شدن تولید مقدماتی مجموعه کلاه قرمزی برای عید 96 به گوش رسید. اما همچنان حرف‌وحدیث‌های زیادی بر سر کسری بودجه سازمان عریض و طویل صداوسیما وجود داشت. از اخبار ناگواری که این روزها در مورد عوامل ساخت مجموعه کلاه قرمزی منتشرشده، سرطان عضله دست راست دنیا فنی زاده عروسک‌گردان کلاه قرمزی که به مدت ده سال این عروسک را جان بخشیده بود، است. به گفته خود او این بیماری ده سال است که همراه او بوده است ولی این روزها شدت زیادی پیداکرده است و نیاز به شیمی‌درمانی دارد. دنیا فنی زاده، پسرخاله را به‌عنوان پسرخاله بزرگ خودش نام‌برده و دوری از او را سخت می‌داند. هفته گذشته خبری خوش از عوامل و دست‌اندرکاران مجموعه کلاه قرمزی به رسانه‌ها گفته شد.

کلاه قرمزی

به گزارش بنیتا، و به نقل از خبرگزاری ایسنا، به‌زودی عوامل سازنده برنامه «کلاه قرمزی» ساخت سری جدید این برنامه را آغاز خواهند کرد. باید منتظر بمانیم تا عید امسال ایرج طهماسب با عروسک‌هایی که هرسال به تعداد آن‌ها افزوده می‌شود بازهم خنده را به لبان ما بنشاند.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان