ماهان شبکه ایرانیان

تغییر هویت ماه سپتامبر در باکس آفیس

دلقک قاتل سینما رکوردشکن شد/ نخستین سپتامبر ۷۰۰ میلیون دلاری

فیلم «آن» که اقتباس سینمایی رمان استیون کینگ است، توانست رکوردی را به ثبت برساند که می‌تواند هویت ماه سپتامبر را برای همیشه در باکس‌آفیس ایالات متحده تغییر دهد.

دلقک قاتل سینما رکوردشکن شد/ نخستین سپتامبر 700 میلیون دلاری

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از باکس‌آفیس موجو، باکس‌آفیس سپتامبر 2017 شاهد سودهای رکوردشکنی بود که فراتر از 695 میلیون دلار رفت و به این ترتیب تنها چند میلیون دلار کمتر از این داشت که بتواند تبدیل به نخستین سپتامبر در تاریخ باکس‌آفیس بشود که فروشی 700 میلیون دلاری در آن به ثبت می‌رسد.

در صدر این فروش باکس‌آفیسی فیلم به شدت موفق «آن» یا «It» محصول کمپانی‌های برادران وارنر و نیولاین بود که خودش فروشی رکوردشکن داشت و 41.2 درصد از فروش کل باکس‌آفیسی ماه سپتامبر را برای خود به ثبت رساند. سپتامبر در عین حال نخستین ماه از آوریل تا به حال است که توانسته در مقایسه با بازه مشابه سال 2016 بهبود پیدا کند و فروش نهایی سپتامبر امسال در مقایسه با پارسال نشان‌دهنده رشدی 18.3 درصدی است.

از نقطه‌نظر مقایسه سالانه، سال 2017 در پایان ماه آگوست 6.3 درصد از 2016 عقب بود و فروش سپتامبر کمک کرد کمی این وضعیت بهتر شود، البته الان 2017 هنوز هم 4.6 درصد عقب است. با این حال و با توجه به این که اکتبر از همین حالا 20.8 درصد از اکتبر قبلی عقب‌تر است، به نظر می‌رسد که پیشرفت‌های سپتامبر تا پایان ماه از دست خواهد رفت و فشار بیشتری روی دو ماه پایانی قرار خواهد گرفت تا 2017 را نجات بدهند.

روی هم رفته،‌ سپتامبر 2017 فروشی 696.2 میلیون دلاری داشت که بزرگترین فروش سپتامبر تاریخ بود و تقریبا بیشتر از 70 میلیون دلار از رکورد قبلی ثبت‌شده در سال 2015 داشت که در آن «هتل ترنسیلوانیا 2» رکورد اکران اولیه آخر هفته را با فروشی 48.5 میلیون دلاری شکست. البته امسال «آن» توانست این رکورد را با 123.4 میلیون دلار فروش در نخستین آخر هفته خرد کند و نه تنها رکورد بزرگترین اکران آخر هفته پاییز را بشکند،‌ بلکه پشت سر «ددپول» که در فوریه 2016 چیزی بیش از 132 میلیون دلار فروخته بود، دومین رکورد افتتاحیه یک فیلم با ریتینگ R را به ثبت برساند.

از وقتی فیلم «آن» که اقتباس سینمایی رمان استیون کینگ، استاد ژانر وحشت است روی پرده‌های سینما رفته، تبدیل به پرفروش‌ترین فیلم ژانر وحشت تاریخ هم در ایالات متحده و هم در سراسر جهان شده و تا اینجا توانسته بیش از 605 میلیون دلار در سراسر جهان بفروشد. همان طور که تعجبی هم نداشت، برادران وارنر و نیولاین از همین حالا تاریخ اکران دنباله آن را برای روز ششم سپتامبر سال 2019 تعیین کرده‌اند.

تمام رکوردهای «آن» قابل توجه هستند اما شوکه‌کننده‌ترین جنبه رکوردشکنی آن این بود که توانست به تنهایی مسئول 41.2 درصد کل فروش باکس‌آفیسی ماه سپتامبر باشد. پیش از آن، رکورد ماه سپتامبر دست فیلم سال 1999 «حس ششم» بود که توانسته بود فقط 18.3 درصد فروش باکس‌آفیسی را از آن خود کند. با وجود این که چنین درصدی روی هم رفته بی‌سابقه نبوده (مثلا «انتقام‌جویان» توانست 52 درصد فروش کل ماه مه سال 2012 را به خود اختصاص دهد)، این فاصله بسیار بزرگ بین 2017 و 1999 است که بیشتر از همه به چشم می‌آید.

البته هنوز مشخص نیست که دقیقا چنین چیزی به چه معنی خواهد بود. آیا در کل بیشتر فیلم‌هایی که در سپتامبر امسال اکران شدند ناامیدکننده بودند یا از حالا به بعد سپتامبر می‌تواند تبدیل به یکی از ماه‌های پرفروش سال شود و پروژه‌های بزرگتری را به خود جذب کند؟

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان