ماهان شبکه ایرانیان

ولیئی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد

کمک بیش از ۳ میلیارد تومانی تهرانی‌ها به دانش آموزان نیازمند در جشن عاطفه‌ها

مدیر کل کمیته امداد استان تهران گفت: مردم استان تهران در مرحله نخست جشن عاطفه ها، ۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان به دانش آموزان نیازمند کمک کردند.

جمع اوری بیش از 3 میلیارد تومان در مرحله نخست جشن عاطفه هامحسن ولیئی مدیر کل کمیته امداد استان تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: در حال حاضر 45 هزار و 480 زن سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد قرار دارند که حدود 45 درصد از آن‌ها به علت فوت سرپرست از خدمات این نهاد به همراه دریافت مستمری بهره‌مند هستند.

وی افزود: طی شش ماهه نخست امسال، 20 میلیارد و 564 میلیون تومان کمک معیشت مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان به حساب زنان و مردان سرپرست خانوار واریز شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان تهران با اشاره به اینکه ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی از جمله مسائلی است که در سال‌های اخیر مشکلات بسیاری را برای برخی زنان ایرانی و فرزندانشان به ویژه در شهرستان‌های قرچک، پیشوا و ورامین ایجاد کرده است، عنوان کرد: در برخی موارد همسران این زنان، آن‌ها را با چند فرزند تنها گذاشته و به کشور خود باز می‌گردند که در این موارد زن ایرانی با چند فرزند بدون سرپرست می‌ماند، لذا باید این زنان مورد حمایت سازمان های مربوطه قرار گیرند.

حمایت موقت کمیته امداد از زنانی که همسر غیر ایرانی دارند 

ولیئی یادآور شد: حمایت کمیته امداد از این افراد دائمی نیست، بلکه این زنان و فرزندانشان به دلیل اینکه بی سرپرست یا بدسرپرست هستند، به طور موقت از برخی خدمات کمیته امداد به صورت موردی، تک خدمتی و چند خدمتی برخوردار می شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران در خصوص حضور گسترده مردم در مرحله نخست جشن عاطفه ها، افزود: مردم استان تهران در مرحله اول جشن عاطفه ها، 3 میلیارد و 900 میلیون تومان به دانش آموزان نیازمند کمک کردند، در حالی که این رقم در سال 95، دو میلیارد و 800 میلیون تومان بود که با رشد 40 درصدی همراه بوده است.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر بیش از 13 هزار دانش آموز تحت حمایت کمیته امداد هستند، گفت: سرانه پرداخت کمک هزینه تحصیلی در مناطق برخوردار برای دانش آموزان ابتدایی 70 ‌هزار تومان، متوسطه اول 100 هزار تومان و متوسطه دوم 120 هزار تومان است. همچنین این کمک هزینه در مناطق محروم برای دانش آموزان ابتدایی 102 هزار تومان، متوسطه اول 132 هزار تومان و متوسط دوم 152 هزار تومان است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان