در خطبه های این هفته نماز جمعه تبریز عنوان شد؛

تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران خروج یک جانبه آنها از برجام است

تبریز – نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران خروج یک جانبه آنها از برجام است.

تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران خروج یک جانبه آنها از برجام است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد علی آل هاشم ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز با بیان اینکه اعمال تحریم های جدید از سوی آمریکا علیه جمهوری اسلامی هرگونه تعامل را برای همیشه از بین می برد، گفت: آمریکا می خواهد مذاکرات بر سر مسایل منطقه را به ایران تحمیل کند.

وی سپس با بیان اینکه آمریکا تلاش می کند با اعمال فشار بیشتر بر جمهوری اسلامی، مسوولان کشور ما را به مذاکره ای جدید بر سرمسائل منطقه وادار کند، ادامه داد: ایران هر تهدیدی را قاطعانه پاسخ خواهد داد.

پیشرفت های موشکی ایران ربطی به برجام ندارد

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه جنجال جدید دشمنان روی موشک دوربرد خرمشهر در رژه نیروهای مسلح است که بعد از آزمایش این موشک جنجال زیادی از سوی رسانه‌های غربی و ضدانقلاب شد، گفت: این پیشرفت ها در سایه مجاهدت های رزمندگان و جوانان این کشور است و ربطی به مذاکرات هسته ای و برجام ندارد.

وی به تحریم سپاه هم اشاره کرد و با بیان اینکه تلاش آمریکا برای اعمال تحریم علیه سپاه در نتیجه بهانه تراشی ترامپ برای ناقض برجام معرفی کردن ایران است، گفت: دولت، مجلس شورای اسلامی، نیروهای مسلح و ملت همه یکصدا اجرای تحریم های جدید را معادل خروج یکجانبه آمریکا از برجام تلقی می کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی اظهار داشت: ملت ایران است که در این زمینه تصمیم می‌گیرد همچنین پیشرفت‌های نظامی ایران هیچ ربطی به برجام و نشست‌های 1+5 نداشته و همه زیرسایه مجاهدت‌های چندین ساله است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران مصمم است که حق هرگونه اقدام را بر خود محفوظ دارد، گفت: در سال های اخیر آمریکایی ها به شدت به دنبال بهانه ای بودند تا با دستاویز قرار دادن آن جمهوری اسلامی را به نقض برجام متهم کنند.

ضرورت توجه ویژه به معضل دریاچه ارومیه

وی سپس به سفر معاون اول رئیس جمهور به استان اشاره کرد و بر ضرورت توجه ویژه به معضل دریاچه ارومیه تاکید داشت و افزود: معاون محترم رئیس جمهور در سفر خود به آذربایجان شرقی به معضل دریاچه ارومیه اهتمام ویژه داشته باشد.

حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه ترویج فرهنگ استاندارد در جامعه ضروری است، گفت: باید محصولات داخلی نیز کیفیتشان بالاتر رود.

وی بر انجام ورزش های سالم و صحیح، ارتباط بیشتر اولیا با مدیران و مربیان مدارس نیز تاکید کرد.

امام جمعه تبریز سپس به مسایل پیش آمده در شورای شهر تبریز و عدم امضای صورتجلسه انتخاب شهردار توسط برخی اعضا اشاره کرد و گفت: در این خصوص توصیه‌ ای به اعضای شورا شهر کردم که مشکل حل شد و صورت جلسه امضا شد. حالا دیگر وقت کار و تلاش برای عمران و آبادانی شهر است.

حجت الاسلام آل هاشم گفت: همچنین متوجه آسیب های وارد شده به تابلوهای مفاخر آذربایجان در پارک مفاخر شدم. از شهرداری تبریز خواستار توجه و رفع آسیب های این تابلوها هستم تا ل نتیجه کار را هفته آینده در نماز جمعه اعلام کنم.

امام جمعه تبریز در ادامه خواستار توجه متولیان برگزاری برنامه‌های فرهنگی در مجاکع عمومی شد تا رعایت شئونات اسلامی را در نظر داشته باشند.  

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان