ماهان شبکه ایرانیان

حسینی در نشست خبری:

راهکار تشکیل جبهه مردمی را برای برقراری وحدت مفید می‌دانیم

دبیر کل کانون دانشگاهیان، با اشاره به اینکه کمیته‌های دانشگاهی در استان‌ها با جبهه مردمی همکاری می‌کنند، گفت: راهکار تشکیل جبهه مردمی را برای تقویت وحدت بین نیروهای انقلابی مفید می‌دانیم.

راهکار تشکیل جبهه مردمی را برای برقراری وحدت مفید می‌دانیم

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسینی دبیر کل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی صبح امروز در نشست خبری با بیان اینکه جمعه (ششم اسفند ماه) کنگره سراسری این کانون را داریم، گفت: با توجه به انتخابات سال آینده تلاش می‌کنیم نقش خود را ایفا کنیم، چرا که قشر دانشگاهی همواره به نقش خود ایفا کرده و مواضع خود را شفاف و روشن اعلام کرده است.

وی افزود: دانشگاه در خدمت ایران اسلامی شعار همیشگی ماست و شعار ششمین کنگره «دانشگاه در خدمت ایران اسلامی» است.

حسینی ادامه داد: درباره انتخابات پیشنهادات دوستان مطرح خواهد شد و معیارها و شاخص‌های ریاست جمهوری در شرایط فعلی کشور بررسی خواهد شد. بعد از آن بررسی می‌کنیم که با جبهه مردمی همراه شویم یا به طور مستقل وارد عمل شویم.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شرایط فعلی کشور حساس است و انتقادات بسیاری نسبت به وضع مدیریتی کشور وجود دارد.

دبیرکل دانشگاهیان ایران اسلامی ادامه داد: پیگیری مطالبات رهبری، اقتصاد مقاومتی، سیاست خارجی و دیپلماسی از جمله مسائلی است که در این کنگره و با حضور اساتید از سراسر کشور دنبال خواهیم کرد.

حسینی خاطر نشان کرد: در ماجرای بورسیه‌ها، دانشجویان متعهدی متضرر شدند که می‌توانستند با جذب در دانشگاه‌ها مفید باشند، اما امروز جذب آنها متاسفانه با مشکل مواجه شده است که ما تلاش می‌کنیم از طریق کانون این چنین مسائل را از طریق هیئت علمی دانشگاه‌ها پیگیری کنیم.

وزیر سابق فرهنگ گفت: ششمین کنگره کانون دانشگاهیان جمعه از ساعت 8 در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار می‌شود که تمام جریان‌ها و جناح‌های سیاسی از جمله کسانی که در مظان کاندیداتوری هستند، می‌توانند در این کنگره حضور پیدا کنند.

حسینی تصریح کرد: برای انتخابات پیش‌رو نکاتی داریم که در کنگره این هفته به جمع‌بندی خواهد رسید، شاه‌کلید دولت یازدهم این بود که با تعامل با دنیا می‌تواند امور کشور را اداره کند، اما دیدیم که مشکلات همچنان باقی است از این رو ما به دولت فعلی منتقد هستیم.

وی اظهار داشت: آخرین دستاورد برجام از نظر دولت، پایان ایران‌هراسی بود، اما هنوز مقامات آمریکا ایران را به عنوان عامل تروریسم و بی‌ثبات‌کننده امنیت در منطقه معرفی می‌کنند.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی افزود: به نظر می‌رسد دولت به دنبال مظلوم‌نمایی است. چندی پیش استاندار خراسان جنوبی اعلام کرده بود که «رقص زن و مرد مشکلی ندارد، اماکن چه کسی است که با این مسئله مخالفت کند؟» این حاشیه‌سازی‌ها نشان می‌دهد که دولت می‌خواهد ذهن افکار عمومی را از مسائلی همچون حقوق‌های نجومی و خودروهای لوکس چند صد میلیونی منحرف کند.

حسینی درباره نقش جبهه مردمی در ایجاد وحدت بین نیروهای انقلاب اسلامی گفت: کمیته دانشگاهی در استان‌ها با جبهه مردمی همکاری می‌کند چون معتقدیم که باید وحدت برقرار شود. اعضای کانون دانشگاهیان به طور انفرادی با جبهه مردمی همکاری دارند، چون راهکار تشکیل جبهه را مفید می‌دانند، اما تصمیم کانون دانشگاهیان برای همکاری با جبهه منوط به تصمیم‌گیری در کنگره روز جمعه است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان