ماهان شبکه ایرانیان

در آیه ۲۱ سوره قصص حضرت موسی می فرمایند:«پروردگار من ! مرا از قوم ستمگر رهایی بخش» علت ستمگر بودن آن قوم چیست در حالی که حضرت موسی یک نفر را کشته است؟

در آیه 21 سوره قصص حضرت موسی می فرمایند:«پروردگار من ! مرا از قوم ستمگر رهایی بخش» علت ستمگر بودن آن قوم چیست در حالی که حضرت موسی یک نفر را کشته است؟

اگر به آیات قبل توجه شود ،ماجرا از این قرار است وقتی حضرت مخفیانه وارد شهر شد ، متوجه می شود که دعوا و نزاعی میان دو نفر از بنی اسراییل و قبطیان (افراد مربوط به دستگاه فرعون) رخ داده ، شخصی که مربوط به فرعونیان و از دشمنان حضرت  بود ، قصد داشت نسبت به فرد بنی اسراییلی که از پیروان حضرت بود، ظلم کند  حتی در مقام قتل او بر آمد، آن شخص از حضرت کمک طلبید،حضرت قصد کشتن او را نداشت .  می خواست ظالم را از مظلوم دور کند، با این حال حضرت برای جدا کردن این دو نفر، مشتی را به  شخص قبطی  می زند . آن شخص  از بین می رود.

توجه داشته باشید که این شخص از فرعونیانی بود که خدا می داند چقدر از انسان های بیگناه را کشته بودند .

در این میان موضوع قتل به سرعت در شهر منتشر می شود . جمعیتی از اطراف فرعون به مشورت نشسته و به تقاص قتلی که موسای پیامبر مرتکب شد، نقشه قتل حضرت را  می کشند. شخصی از درون دستگاه فرعون که نفوذی حضرت بود ،به او خبر داد که جماعتی توطئه کرده ،قصد کشتن تو را دارند، به همین جهت حضرت در حالی که ترسان بود و  انتظار وقوع حادثه ای را می کشید،از شهر خارج شد . از خدا خواست او را از شر این قوم ستمگر نجات دهد.

 قومی که حضرت از آنان فرار می کرد، قوم فرعون بودند . قاتل هم از جمع آنان بود . معلوم است که قوم فرعون قوم ظالم و ستمگری بودند ،زیرا که اولا خود و فراعنه که حاکمان آن روزگار بودند، به ستیز با خدای متعال برخاسته بودند .  دوم: خدای متعال پیامبرش را برای دعوت به حق و نیز مبارزه با این قوم مبعوث کرده بود .

سوم: این قوم با  با بردگان بنی اسرائیل برخورد ظالمانه ای داشتند . فرار حضرت از این قوم به دستور خدای متعال و برای نجات جان پیامبرش بوده است.(1)

پی نوشت:

1.  قصص(28) آیات 14 تا 21  .

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان