۳ اسفند با حضور وزیر ارشاد؛

مجموعه مقالات نخستین همایش ملی فقه و هنر رونمایی می‌شود

مراسم رونمایی از کتاب نفیس «مجموعه مقالات نخستین همایش ملی فقه و هنر» سه‌شنبه ۳ اسفند با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی برگزار می‌شود.

مجموعه مقالات نخستین همایش ملی فقه و هنر رونمایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، همایش ملّی فقه هنر به همّت شورای فرهنگ عمومی کشور و همکاری مدرسه اسلامی هنر و دیگر مراکز حوزوی، در دی ماه سال 1394 برگزار شد و مورد توجه رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفت.

در دیدار دست‌اندرکاران همایش «فقه هنر» با رهبر معظم انقلاب اسلامی، ایشان با اشاره به اهمیت موضوع هنر و اظهار خرسندی از ورود حوزه علمیه به مقوله فقه هنر، بیان داشتند: هنر، امری مبارک و انسانی، زاییده تخیل قوی و ذوق وافی و جزء زندگی انسان است و در میان فقها و در حوزه‌های علمیه نیز همواره هنرمندان برجسته‌ای در شاخه شعر و ادب وجود داشته‌اند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی، «تحقیق، عمق‌یابی و تبیین فقه هنر برای جامعه» را کاری مبارک و لازم خواندند و خاطرنشان کردند: فقه، متکفّل همه امور زندگی بشر است و هنر نیز یکی از همین امور است که باید فقه به آن بپردازد.

بر اساس همین گزارش و به منظور تحقق بیانات مقام معظم رهبری در این حوزه، کتاب نفیس «مجموعه مقالات همایش ملی فقه و هنر» با هدف تعمیق و توسعه پژوهش‌های فقهی و اجتهادی در حوزه مسائل تخصّصی به چاپ رسیده است. ضمن برگزاری مراسم رونمایی این اثر، عملکرد گذشته حوزه علمیه در عرصه فقه هنر، درباره چارچوب نظری، برنامه‌های آینده و فرصت‌ها و چالش‌های پیش روی این حرکت علمی گفتگو خواهد شد.

ابعاد محتوایی مقالات، مباحث مربوط به روش‌شناسی فقاهت هنر تا بررسی زمان‌بندی احکام منصوص هنر، مباحث درون فقهی مانند بازپژوهی‌های احکام و اصطلاحات مرتبط با هنر، تحلیل جایگاه عرف در فقه هنر، نقش انگیزه و محتوا در احکام هنر و مباحث پیرامون حاکمیت اسلامی و هنر را در بر می‌گیرد.

مراسم رونمایی ساعت 15 روز سه شنبه 3 اسفند ماه در دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اساتید حوزه و دانشگاه، مسوولان و صاحبنظران عرصه‌های فرهنگ و هنر برگزار می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر