ماهان شبکه ایرانیان

عرضه «نور و اپتیک» در کتابفروشی‌ها

کتاب «نور و اپتیک» نوشته کایل کرکلند با ترجمه جمیل آریایی از سوی نشر مازیار روانه کتابفروشی‌ها شد.

عرضه «نور و اپتیک» در کتابفروشی‌ها

به گزارش خبرنگار مهر، در میـان مجموعه کتاب‌هایی که برای فیـزیک پایه نوشته شده‌اند، شش جلد کتاب فیزیک در دنیای ما جایگاه ویژه‌ای دارند. این کتاب‌ها برای آنان که فیزیک نخوانده امّا مایل‌اند بدانند وسایل مدرن زندگانی امروزی چگونه کار می‌کنند و اصول فیزیکی حاکم بر آن‌ها چیست، می‌تواند بسیار مفید باشد.

در این آثار، هر جا که لازم بوده، جدا از متن کتاب، در داخل کادرها، اصول زیربنایی و قوانین فیزیک به زبان ساده توضیح داده شده‌اند. سیر تحوّل تاریخی ساخت هر کدام از این وسیله‌ها نیز یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این مجموعه است.

چرا آسمان آبی و غروب قرمز است؟ رنگین‌کمان چگونه تشکیل می‌شود؟ سراب چیست؟ لیزر چیست و چگونه پزشـک از آن در جرّاحی (برای مثال، لیزیک) استفاده می‌کند؟ خودروها و قطارهای برقی مدرن چگونه کار می‌کنند؟ تلفن‌های همراه چگونه کار می‌کنند و در آن‌ها پیام‌رسانی به چه شیوه‌ای صورت می‌گیرد؟ سلول‌های خورشیدی چگونه کار می‌کنند؟ چگونه پی برده‌ایم که جهان هستی در حال انبساط است؟ در این کتاب به این گونه پرسش‌ها پاسخ داده شده است.

کتاب «نور و اپتیک» در بخش‌هایی مانند نور: روشنایی جهان هستی، اپتیک: تصویربرداری از جهان هستی، رنگ‌ها، لیزرها، نور در خدمت زندگی و پزشکی، تابش الکترومغناطیسی و جهان هستی، ارتباطات با تابش الکترومغناطیسی، بسط افق دید و انرژی خورشیدی، تدوین شده است.

این کتاب 176 صفحه‌ای مصور در شمارگان 1100 نسخه و با بهای 13 هزار تومان منتشر و روانه بازار کتاب شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان