مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان:

بیش از ۸۵ درصد خدمات ثبتی از طریق سامانه‌های مختلف و به صورت الکترونکی ارائه می‌شود

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان با بیان این که بیش از ۱۱ میلیون برگ سند در این اداره کل اسکن شده است گفت: بیش از ۸۵ درصد خدمات ثبتی از طریق سامانه‌های مختلف و به صورت الکترونکی ارائه می‌شود.

بیش از 85 درصد خدمات ثبتی از طریق سامانه‌های مختلف و به صورت الکترونکی ارائه می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، رضا طالبی زاده مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان در نشست هم اندیشی با مدیرعامل مخابرات استان کرمان که در محل اداره کل ثبت اسناد و املاک برگزار شد ضمن اشاره به اینکه هم اکنون بیش از 85 درصد خدمات ثبتی از طریق سامانه‌های مختلف و به صورت الکترونکی ارائه می‌گردد، گفت: قطعی و اخلال در سیستم‌های مخابراتی و اینترنتی مانع از ارائه خدمات ثبتی به مردم شریف استان می‌گردد و روند کار سامانه‌های الکترونیکی ثبتی را متوقف می‌سازد.

وی گفت: در برخی از نقاط دور افتاده استان کرمان مشکل قطعی اینترنت همراه باعث شده که روند نقشه برداری با استفاده از گیرنده‌های سامانه شمیم به کندی صورت پذیرد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان با اشاره به سامانه مانیتورینگ و پایش آنلاین گیرنده‌های طرح شمیم ادامه داد: به محض قطعی اینترنت همراه گیرنده‌های ثابت و متحرک فعال در سطح استان، اداره کاداستر اداره کل ثبت اسناد و املاک از وجود مشکل آگاه و در پی رفع مشکل بر می‌آید.

وی در ادامه با ذکر این نکته که سامانه اعلام و اطفاء حریق نصب شده در بایگانی‌های ادارات ثبت اسناد و املاک استان اخطار‌های اعلامی لازم را به وسیله پیامک ارسال می‌کند افزود: لازمه اجرایی شدن برنامه‌های دولت الکترونیک و پایش آنلاین، عدم قطعی سامانه‌های مخابراتی است.

این مقام قضایی ضمن همراهی مدیرعامل مخابرات استان در بازدید از سامانه‌های مانیتورینگ طرح شمیم، آرشیو الکترونیک و مرکز داده (دیتا سنتر) اظهار کرد: یکی از اقدامات موثر برای رسیدن به ثبت نوین و ارائه خدمات الکترونیکی سامانه آرشیو الکترونیک می‌باشد و در راستای این امر اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان با اسکن بیش از 11 میلیون برگ سند موفق شده حجم زیادی از نیاز به اسناد کاغذی را به شدت کم کند.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر