ماهان شبکه ایرانیان

رئیس سازمان بهزیستی:

زنان بیشتر از مردان در معرض شیوع اختلالات روانی هستند

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: زنان بیشتر از مردان در معرض شیوع اختلالات روانی هستند بطوریکه براساس بررسی‌های به عمل آمده ۳۷

زنان بیشتر از مردان در معرض شیوع اختلالات روانی هستند

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: زنان بیشتر از مردان در معرض شیوع اختلالات روانی هستند بطوریکه براساس بررسی‌های به عمل آمده 37.9 درصد زنان و 27.6 درصد مردان در تهران در معرض اختلالات روان قرار دارند.

به گزارش به نقل از ایرنا ، انوشیروان محسنی‌بندپی در اولین نشست تخصصی سلامت اجتماعی با محوریت سلامت اجتماعی ، کودکان و نوجوان افزود: فقر، جنسیت، سن و تحصیل از عوامل موثر در اختلالات روانشناختی به شمار می روند .یکی از وظایف حاکمیت‌ها ایجاد رفاه، آرامش و آسایش است.


به گزارش سازمان بهزیستی کشور،وی با تاکید بر نقش سلامت اجتماعی در ارتقای سلامت مردم، خاطرنشان کرد: ؛ اکنون بهزیستی با سلامت اجتماعی می‌تواند مفهوم پیدا کند و انسجام اجتماعی، مشارکت اجتماعی و پذیرش اجتماعی مولفه‌هایی است که در بهزیستی اجتماعی یا سلامت اجتماعی باید به آن بپردازیم.


وی، حمایت‌های همه‌جانبه، پیگیری سلامتی جسمی و گسترش مراکز ویژه کودکان و نوجوانان را از اولویت و راهبردهای بهزیستی در حوزه سلامت اجتماعی کودکان و نوجوانان برشمرد و افزود: نقش مادران در کودکان بسیار اثربخش است و با نبود پدر، نقش محوری مادر می‌تواند همپوشانی داشته باشد.


محسنی‌بندپی، برقراری یک وعده غذای گرم در استان‌های محروم و کم‌برخوردار را از اقدامات مهم در راستای تحقق سلامت اجتماعی ویژه کودکان و نوجوانان برشمرد و یادآور شد: با این اقدام توانستیم سوء تغذیه را در این مناطق کاهش دهیم.


رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: همچنین با پیگیری طرح تکامل همه جانبه ابتدای دوران کودکی موسوم به ای.سی.دی ECD ،می توان بازماندگان از تحصیل را به چرخه تحصیل برگرداند.
محسنی بندپی افزود: در حال حاضر بهزیستی و کمیته امداد جهت پذیرش کودکان کار و خیابان بازمانده از تحصیل - که گاهی مورد استثمار قرار می‌گیرند-، اعلام آمادگی کرده است.

از 24 تا 30 مهرماه جاری به نام هفته سلامت اعلام و شعار امسال روز جهانی سلامت روان نیز سلامت روان در محیط کار اعلام شده است.
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بهزیستی کشور، اولین نشست تخصصی سلامت اجتماعی با محوریت سلامت اجتماعی کودکان و نوجوان با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور، رئیس فرهنگستان علوم پزشکی و معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور برگزار شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان