بیابانی:

بصیرت افزایی محوری ترین برنامه بسیج است

جانشین بسیج جامعه زنان کشور گفت:بسیاری از برنامه های بسیج زنان در عرصه های مختلف، بر محور بصیرت افزایی و با رویکردهای مختلف فرهنگی و اجتماعی است.

بصیرت افزایی محوری ترین برنامه بسیج استبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مینا بیابانی جانشین بسیج جامعه زنان کشور با بیان اینکه بسیج جامعه زنان فعالیت های گسترده ای را در حوزه زنان و خانواده داشته است، گفت: بنا به شرایط و اقتضائات، نوع و شکل فعالیت های بسیج زنان متفاوت است. امروز که با هجمه عظیم دشمنان در عرصه های فرهنگی و اجتماعی روبرو هستیم، طبیعتا بسیج جامعه زنان نیز رویکردی متناسب با موضوعات روز دارد.

وی به اهمیت بصیرت افزایی در جامعه به ویژه بسیج اشاره کرد و گفت:بسیاری از برنامه های بسیج زنان در عرصه های مختلف، بر محور بصیرت افزایی است.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در بسیاری از فرمایشات خود به بصیرت اشاره کرده اند، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب تاکید دارند که مشکل اساسی جامعه اسلامی، نبود بصیرت است. بنابراین آگاهی و آموزش زنان در حوزه بصیرت از اهمیت زیادی برخوردار است.

بیابانی به نقش موثر زنان در تحولات تاریخی اشاره کرد وگفت: یکی از بزرگترین تاثیرگذاری های زنان در تاریخ را می توان در عاشورا یافت. زنان در بصیرت افزایی و به تحرک درآوردن مردان و فرزندان شان جهت حضور در میدان جنگ و کمک به اباعبدالله الحسین نقش موثری داشتند.

جانشین بسیج جامعه زنان کشور با تصریح بر اهمیت بصیرت در حوزه و خانواده، خاطرنشان کرد:بسیج جامعه زنان از این موضوع غفلت نکرده است و بسیاری از فعالیت هایی که بسیج زنان انجام می دهد در رابطه با بصیرت افزایی با رویکردهای مختلف فرهنگی و اجتماعی است.

وی اضافه کرد: شاید نخستین مسئله ای که به ذهن افراد می رسد این است که بصیرت تنها در حوزه سیاست معنا پیدا می کند. اما بصیرت در حوزه های مختلف از جمله اجتماعی، فرهنگی و امثال اینها وجود دارد. در مسائل فرهنگی و اجتماعی، موضوع جمعیت در چند سال اخیر یکی از معضلات مهم است زیرا با کاهش جمعیت مواجه هستیم. کاهش جمعیت به جهات زیادی می تواند آسیب و تهدید به ویژه از نظر امنیتی داشته باشد.

در موضوع زنان باید از غرب طلبکار باشیم/ تنها راه مقابله با جنگ نرم دشمن داشتن بصیرت است

لیلا استیری پژوهشگر حوزه زنان و خانواده در ادامه با اشاره به اینکه در سال های اخیر در هجمه زیاد جنگ نرم قرار گرفته ایم، گفت: مهمترین ابزار برای مقابله با جنگ نرم، داشتن بصیرت است. رهبر انقلاب در این راستا فرمودند برای مسئله زن و حفظ ظرفیت ایشان باید تلاش کنیم زیرا مسئله زن مسئله درجه یک و نخست کشور است.

وی اضافه کرد: در موضوع زنان باید از غرب طلبکار باشیم یعنی اینگونه نباشد که از تفکر و ایده های فمنیستی پیروی کنیم و آنها را جایگزین تفکرات اسلامی در حوزه زنان کنیم. در واقع باید از غرب بخواهیم در زمینه حقوق زنان و مشارکت سیاسی زنان چه کارهایی انجام داده است؟

این پژوهشگر حوزه زنان و خانواده به پژوهش های انجام شده در حوزه زنان اشاره کرد وگفت: یک پژوهشکده در آمریکا در سال 2014 اعلام کرد اگر بتوانیم روی دختران در ایران تاثیر گذار باشیم، می توانیم پنج نسل را تغییر دهیم اما اگر بخواهیم بر پسران اثرگذار باشیم، تنها یک نسل را تغییر داده ایم. این نشان می دهد، غربی ها به این اهمیت رسیده اند که زنان و دختران در جامعه ایران از نظر فکری و ایجاد بصیرت، تاثیرگذار هستند.

وی با بیان اینکه دشمن در چند سال گذشته جنگ نرم بزرگی را علیه ایران آغاز کرده است، یکی از تفاوت های جنگ نرم با جنگ سرد را داشتن بصیرت دانست و گفت:در جنگ سردی که باعث فروپاشی شوروی شد، از طریق تحت تاثیر قرار دادن افکار و باورهای مردم شوروی این مهم انجام شد. این روند در کشورهای دیگر نیز رخ می دهد و فروپاشی را در افکار و ساختارهای سیاسی کشورها داریم که تنها راه مقابله با آنها داشتن بصیرت است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر