ماهان شبکه ایرانیان

وحیدی در همایش ملی «آینده پژوهی»:

باید برای آینده برنامه داشته باشیم/نباید مستکبرین آینده را بسازند

رئیس دانشگاه عالی دفاع گفت: باید برای آینده برنامه داشته باشیم زیرا در جهانی زندگی می کنیم که تعارضات مختلف اقتصادی و سیاسی آن را فرا گرفته است.

باید برای آینده برنامه داشته باشیم/نباید مستکبرین آینده را بسازند

به گزارش خبرنگار مهر، سردار احمد وحیدی رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی در همایش آینده پژوهی در مسیر بالندگی دفاعی و امنیت که صبح امروز با حضور وزیر دفاع و دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد، اظهار داشت: معارف دینی ما مشهون از موضوع «توجه به آینده» است و در فرهنگ مهدوی هم عالی ترین معارف توجه به آینده را داریم و هیچ مکتبی نمی تواند ادعا کند بهتر از اسلام به آینده پژوهی توجه کرده است.

وی ادامه داد: باید برای آینده برنامه داشته باشیم زیرا در جهانی زندگی می کنیم که تعارضات مختلف اقتصادی و سیاسی آن را فرا گرفته و عده ای سخن از نظام نوین جهانی به زبان می آورند. آیا ما همچنان می خواهیم مستکبرین آینده ما را بسازند؟

سردار وحیدی با اشاره به پیشرقت سریع علم و فناوری در جهان امروز اظهار داشت: ما با انقلابی از فناوری مواجهیم و از سوی دیگر با قدرت های مستکبری روبه‌رو هستیم که می‌خواهد آینده جهان را بسازد و از نظم نوین جهانی سخن می گویند .

وی با اشاره به سخنان رئیس جمهور ایالات متحده امریکا گفت: رئیس‌جمهور آمریکا در یک سخنرانی 39 بار از موضوع تسلط بر دنیا صحبت کرد.

وزیر اسبق دفاع رئیس‌جمهوری ترامپ را انسانی بی‌اخلاق و با رفتارهایی وحشی دانست و افزود: آیا بناست ترامپ و همفکرانش بر جهان حاکم باشند؟ و آیا عده‌ای یهودی صهیونیست باید برای ملت ها و جهانیان تصمیم‌گیری کنند؟ آیا هنوز بناست مرتجعین عرب همچنان به سردمداران جنگ‌های صلیبی پناه ببرند؟

وی تاکید کرد: ما باید به سمت تمدن نوین اسلامی برویم و بدانیم که فروپاشی نظام مجهول صهیونیستی یک افق روشن برای آینده است و آینده‌پژوهان باید پاسخ دهند که چگونه باید به آینده‌ ترسمی رهبری معظم انقلاب برسیم .

سردار وحیدی ادامه داد: چرا ما نباید جزو پنج کشور برتر جهان در حوزه دفاع و تجهیزات باشیم؟ چرا نباید به گونه‌ای عمل کنیم که هیچ کس در هیچ جا به خود اجازه ندهد مسلمان و مظلومی را زیر پا له کند، آیا اوضاع مسلمانان در نقاط مختلف جهان از جمله میانمار قابل قبول است؟

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی تصریح کرد: ما راهی جز اینکه به تمدن نوین اسلامی فکر کنیم و برای تحقق آن تلاش کنیم نداریم و لازمه تحقق این امر هم توجه به مقوله آینده‌پژوهشی است.

وزیر اسبق دفاع اظهار داشت: آیا کسانی  که در تمدن غرب زندگی می‌کنند، خوشبخت هستند؟ اگر این چنین است، چرا جوانان غرب برای فرار از فساد حاکم در جامعه غرب به داعش می پیوندند. البته دلیل پیوست آنها به داعش نبودن افرادی برای راهنمایی آنهاست.

وی در پایان تأکید کرد:‌ دانشگاه عالی دفاع ملی به دنبال این است که آینده پژوهی را در جامعه نهادینه کند زیرا آینده از آن ماست و باید بتوانیم آن را دراختیار بگیریم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان