آغاز به کار شورای صحّیه بلدیه تهران

۸۴ سال پیش در۲۶ دی ۱۳۱۰، نخستین جلسه شورای صحیه بلدیه تهران (شورای پزشکی شهرداری تهران) به دستور سرتیپ بوذرجمهوری رئیس بلدیه تهران با حضور اطبایی معروف چون لقمان‌الدوله ادهم و حکیم‌الدوله تشکیل شد.

آغاز به کار شورای صحّیه بلدیه تهران
84 سال پیش در26 دی 1310، نخستین جلسه شورای صحیه بلدیه تهران (شورای پزشکی شهرداری تهران) به دستور سرتیپ بوذرجمهوری رئیس بلدیه تهران با حضور اطبایی معروف چون لقمان‌الدوله ادهم و حکیم‌الدوله تشکیل شد.

دکتر احیاءالدوله شیخ مدیرکل بلدیه تهران در چنین روزی ماموریت تشکیل این جلسه را داشت و قرار بود در این جلسه کلیه امور مربوط به نظافت و حفظ‌الصحه شهر تهران را در این شورا مورد بحث و مطالعه قرار دهد و پس از تصویب در این شورا به مرحله اجرا بگذارد.

در این جلسه یک عده از اطبای مهم تهران از قرار دکتر اعلم‌الدوله ثقفی، دکتر احیاءالملک، دکتر سید ولی‌الله خان، دکتر رفیع خان امین، دکتر یحیی‌خان شکوه و دکتر صادق خان مقدم و دکترهایی در علم دواسازی شرکت داشتند و پس از نطق آقای دکتر شیخ، اسامی اطباء بلدیه تهران مشخص و اعلام شد.

در این روز همچنین بلدیه تهران اعلام کرد از آنجا که آسفالت‌ریزی خیابان‌های تهران تاکنون عملی نشده، خیابان‌های تهران فعلا سنگفرش می‌شوند و اوامر لازم برای تهیه سنگ و چند دسته سنگ‌تراش صادر شده است.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر