ماهان شبکه ایرانیان

زادروز امبرتو اکو

٨٤سال پیش، برابر با پنجم ژانویه ١٩٣٢ میلادی، اُمبرتو اِکو (Umberto Eco) نشانه‌شناس، فیلسوف، متخصص قرون وسطی، منتقد ادبی و رمان‌نویس شهیر ایتالیایی در شهر آلساندریا در استان پیدمونت به دنیا آمد.

زادروز امبرتو اکو

٨٤ سال پیش، برابر با پنجم ژانویه ١٩٣٢ میلادی، اُمبرتو اِکو (Umberto Eco) نشانه‌شناس، فیلسوف، متخصص قرون وسطی، منتقد ادبی و رمان‌نویس شهیر ایتالیایی در شهر آلساندریا در استان پیدمونت به دنیا آمد.

بسیاری اومبرتو اکو را به عنوان یک رمان‌نویس می‌شناسند در حالی ‌که او در وهله اول یک نشانه‌شناس و فلسفه‌دان است و در برابر بیش از 40 کتاب علمی و صدها مقاله، تنها 5 رمان نوشته ‌است.

اکو یکی از مهمترین و پرکارترین اندیشمندان و روشنفکران دنیای معاصر و از جمله مهمترین زبان‌شناسان و نشانه‌شناسان ساختارگراست. او از طرفداران گفتگوی میان شرق و غرب است و از هواداران افزایش ارتباطات و فهم متقابل در محیط بین‌المللی است و همچنین علاقه زیادی به زبان بین‌المللی اسپرانتو دارد.

اکو متن‌های آکادمیک فراوانی در زمینه فلسفه، نشانه‌شناسی و نقد ادبی و کتاب‌هایی برای کودکان نوشته‌ است. معروف‌ترین اثر اکو رمان «نام گل سرخ» (Il nome della rosa) است که در سال 1980 آن را به چاپ رساند و در سراسر دنیا بیش از 10 میلیون نسخه فروش داشته ‌است. او هم‌اکنون رئیس دانشکده انسان‌شناسی دانشگاه بولونیا است.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان