ماهان شبکه ایرانیان

این هفت مدل در شش ماهه اخیر بدترین میزان افت خیز را به لحاظ قیمتی داشته‌اند و پیشنهاد ما این است که از خرید این خودروها پرهیز کنید

سمت این ماشینا نرید

قطع ثبت سفارش خودرو باعث شده تا قیمت‌ محصولات وارداتی محبوب به شدت افزایش پیدا کرده که این موضوع گاها به ۵۰ میلیون ‌تومان هم می‌رسد. بروز وضعیتی چنین آشفته باعث شده تا پرهیز از خرید بهترین کار ممکن باشد

فرادید؛ شرایط بازار ایران به گونه‌ای است که خرید خودرو را به پروسه‌ای پیچیده و گاها غم‌انگیز تبدیل می‌کند. برخلاف بازارهای مدرن که خرید خودرو تنها از طریق نمایندگی‌های مجاز، با کمترین دردسر و سریع‌ترین شکل ممکن صورت می‌گیرد، در ایران سیستم فروش خودرو علاوه بر قوانین عجیب واردات و یا پیش‌خرید با معضل بزرگ دلالان و نمایشگاه‌‌داران مواجه است که با دمیدن در آتش قیمتی خودروها، چیزی بسیار بیشتر از بهای واقعی یک اتومبیل را از مشتری بخت برگشته می‌ستانند و در عین حال کمترین تعهدی نیز در قبال کالای داد و ستد شده می‌پذیرند.

به گزارش هفت صبح، اخیرا نیز قطع ثبت سفارش خودرو باعث شده تا قیمت‌ محصولات وارداتی محبوب به شدت افزایش پیدا کرده که این موضوع گاها به 50 میلیون ‌تومان هم می‌رسد. بروز وضعیتی چنین آشفته باعث شده تا در این گزارش درباره هفت مدل خودروی وارداتی و تولید داخل که دچار نوسانات قیمتی شدید هستند توضیحاتی ارائه کنیم. توصیه هفت صبح نخریدن این هفت خودرو نیست، تامل برای بازگشت قیمت هر این مدل ها به کانال واقعی خود است. پیش‌بینی ما این است که تا پایان مهرماه که ماجرای ورادات خودرو و بازگشایی ثبت سفارش پایان خواهد یافت پس بهترین کار ممکن انتظار تا وصل مجدد سامانه ثبت سفارش و بازگشت شرایط بازار به وضعیتی عادی است.


کیا سورنتو

سمت این ماشینا نرید 
قیمت کارخانه قبل از نوسان :238 میلیون تومان

قیمت بازار قبل از نوسان :240 میلیون تومان

قیمت بازار بعد از نوسان :280 میلیون تومان

درصد تغییر : 16 درصد

سورنتو واقعا خودروی باکیفیت، راحت و مجللی است اما نه با قیمتی 300 میلیون تومانی. این محصول کره‌ای اخیرا و پس از ماجرای قطع ثبت سفارش خودروهای وارداتی، بیش از 50 میلیون تومان رشد قیمت داشته و فعلا هم خیال پایین آمدن ندارد.


هیوندای الانترا

سمت این ماشینا نرید 
قیمت کارخانه قبل از نوسان :143 میلیون تومان

قیمت بازار قبل از نوسان :145 میلیون تومان

قیمت بازار بعد از نوسان :165 میلیون تومان

درصد تغییر : 13 درصد

در غیاب تویوتا کورولا هر جور که دوست دارد قیمت می‌زند و از قضا خریدار هم دارد. این خودروی کره‌ای که اخیرا چشم رقبای خود را دور دیده و به واسطه ورود کرمان موتور به مسئله واردات هیوندای، رشد تقاضای بالایی را تجربه کرده در ماه‌ ابتدایی تابستان کمتر از 145 میلیون قیمت داشت اما حالا با بسته شدن سایت ثبت سفارش و ممانعت از ورودش به کشور، بالاتر از مدل کورولا بیش از 163 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.


رنو ساندرو استپ‌وی

سمت این ماشینا نرید 
قیمت کارخانه قبل از نوسان :56 میلیون تومان

قیمت بازار قبل از نوسان :62 میلیون تومان

قیمت بازار بعد از نوسان :66 میلیون تومان

درصد تغییر : 6 درصد

چه کسی فکرش را می‌کرد که محصول ارزان، کم امکانات و قدیمی رنو در ایران تا این اندازه بتواند موفق ظاهر شود. استپ‌وی این موفقیت را مدیون تبلیغات گسترده و نیز کیفیت مثال‌زدنی ساخته های رنو است که اخیرا به شدت مورد توجه خریداران ایرانی قرار گرفته است. اندکی انتظار برای تحویل نمونه کارخانه‌ای استپ وی با بهای 56 تا 58 میلیون عاقلانه‌ترین کار برای عاشقان این هاچ‌بک کراس فرانسوی است.


تویوتا سی-اچ‌آر

سمت این ماشینا نرید 
قیمت کارخانه قبل از نوسان :179 میلیون تومان

قیمت بازار قبل از نوسان :200 میلیون تومان

قیمت بازار بعد از نوسان :240 میلیون تومان

درصد تغییر : 20 درصد

هیچ چیزی از این بدتر نیست که شما یک خودروی کوچک، ضعیف و اقتصادی را به دلیل دلال بازی و کمبود عرضه با بهایی بیش از 240 میلیون تومان بخرید در حالی که امکانات آن در حد یک سانگ یانگ تیوولی 100 میلیون تومانی است. فعلا خرید سی-اچ‌آر که ظاهر خشن و اسپورتی دارد، اصلا توصیه نمی‌شود.


لکسوس آر.ایکس

سمت این ماشینا نرید

قیمت کارخانه قبل از نوسان :480 میلیون تومان

قیمت بازار قبل از نوسان :500 میلیون تومان

قیمت بازار بعد از نوسان :580 میلیون تومان

درصد تغییر : 16 درصد

خیلی‌ها چشم‌انتظار ورود این کراس‌اوور متوسط و لوکس ژاپنی بودند و از قضا ورود مجددش به ایران با حواشی بسیاری همراه بود. با اینکه ابتدا قرار بر قیمت 450 میلیون آر.ایکس بود، اما این خودرو در بدو امر با بهای 500 میلیونی به دست مشتریان رسید و حالا با قطع واردات خودرو، تا 580 میلیون تومان نیز خرید و فروش می‌شود.


سئات لئون اف‌آر

سمت این ماشینا نرید 
قیمت کارخانه قبل از نوسان :154 میلیون تومان

قیمت بازار قبل از نوسان :155 میلیون تومان

قیمت بازار بعد از نوسان :175 میلیون تومان

درصد تغییر : 12 درصد

جدیدترین هاچ‌بک اروپایی بازار ایران گرچه فعلا برای عموم ناشناخته است اما رشد قیمت بالایی را اخیرا تجربه کرده که معلول شرایط فعلی واردات است و به نظر می‌رسد با رفع موانع موجود، قیمت این خودرو به کانال 160 میلیون برگردد. لئون اف‌آر محصولی اسپانیایی است که از تکنولوژی آئودی آلمان سود برده و کیفیت ساخت مناسبی دارد اما فعلا خرید آن با این میزان رشد قیمت بازار به صلاح نیست.


هیوندای سوناتا هیبرید جی‌ال‌اس+

 سمت این ماشینا نرید

قیمت فعلی کارخانه:175 میلیون تومان

قیمت بازار قبل از عرضه مدل 2018 :168 میلیون تومان

قیمت مدل 2018 :200 میلیون تومان

درصد تغییر : 14 درصد

قضیه این یکی کمی فرق می‌کند. ورود مدل‌های 2018 باعث می‌شود تا خودرو حتی بدون اینکه تغییری در بخش ظاهری یا فنی داشته باشد، رشد قیمت را تجربه کرده و بیش از بهای واقعی به فروش برسد. با اندکی صبر می‌توان مدل‌های هیبریدی سوناتا را در بازار به قیمت بسیار کمتر از بهای کارخانه خرید. سوناتا هیبرید خودروی خوبی است و می‌تواند تا حدی خلا کمری هیبرید را در بازار ایران پر کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان