ماهان شبکه ایرانیان

درباره نسل جدید نیسان لیف که به تازگی در بازارهای جهانی معرفی شده است

"نیسان لیف" در نمای نزدیک

در بخش فناوری نیسان تلاش کرده تا تمام توان خود را در لیف جدید به کار گیرد. نخستین سورپرایز نیسان برای راننده لیف استفاده از سیستم پروپیلوت یا رانندگی نیمه خودکار است که گرچه فعلا نمی توان از توانایی های آن به طور کامل استفاده کرد اما نسبت به سیستم کروز کنترل تطبیقی یک پیشرفت محسوس اشت

فرادید؛ خودروهای برقی با سرعتی شگفت در حال تکامل هستند و این را می توان از معرفی تسلا مدل 3 جدید یا نسل نوین نیسان لیف به خوبی درک کرد. لیف که به معنی برگ سبز بوده و به کمک زبان طراحی تازه نیسان، از ظاهری زیبا برخوردار است، قادر است در مدل 2018 در محدوده حرکتی بالاتری به سرنشینانش خدمت کرده و در عین حال هزینه نگهداری کمتری در مقایسه با نسل قبل به خریدارانش تحمیل می کند. به رغم مخالفت احتمالی بسیاری از علاقمندان به محصولات الکتریکی اما لازم است همین ابتدای کار اعلام کنیم نیسان لیف خودروی الکتریکی سال 2018 جهان خواهد بود. این خبر برای نیم میلیون نفر از افرادی که مدل3 تسلا را پیش خرید کرده اند چندان خوشایند نیست چرا که کمتر کسی معتقد به توانایی های نیسان است. با این حال نگاهی دقیقی تر به دو خودرو نشان می دهد لیف در نسل جدید خود یک گام بزرگ رو به جلو بوده است.
 
لمس برگ سبز ژاپنی از نمای نزدیک 
به گزارش فرادید، دو گونه اصلی لیف 2018 با باطری های 40 و 60 کیلو وات ساعتی ارائه می شوند که به ترتیب چیزی نزدیک به 230 و 320 کیلومتر برد داشته در حالی که گفته می شود نمونه قوی تر با کد ای-پلاس توانمندی های گسترده ای دارد. البته خبر خوب در مورد این محصول ژاپنی زیاد است، برای نمونه نیسان لیف جدید 690 دلار کاهش قیمت داشته و گونه 2018 آن با مبلغ 29990دلار قابل خریداری است. دیگر این که طراحی نسل قبل که به شدت متفاوت بود و از دور آن را متمایز می کرد با یک طرح مدرن و معمول عوض شده تا لیف کمتر برقی به نظر برسد! چراغ های غورباقه ای جلو و چراغ های بومرنگی عقب در نسل پیشین نیز تغییر کرده و در مدل جدید جای خود را به المان های طراحی نیسان داده که در باقی خودروهای این برند مثل ماکسیما، ایکس تریل و مورانو قابل تشخیص هستند. مثل همیشه جلوپنجره وی-موشن، خطوط سیال بدنه، فرم انتزاعی چراغ های جلو و سپر اسپورت کمک کرده تا لیف جدید به یک هاچ بک اسپورتی شبیه باشد. در عین حال ارتفاع اندک بدنه کمک کرده تا جریان ورودی هوا به خوبی از خودرو رد شده و آئرودینامیک بدنه افزایش یابد.
 
لمس برگ سبز ژاپنی از نمای نزدیک 
نیسان که در پی تقویت جایگاه خود در بازار خودروهای الکتریکی است، از ابتدای معرفی مدل لیف در سال 2011 تا کنون بیش از 280 هزار دستگاه از این مدل را به فروش رسانده که تعداد 113 هزار دستگاه آن در ایالات متحده بوده است. این خودرو که به رغم وجود رقبای قدری مثل تسلا مدل اس و شورولت بولت، یکی از پرفروش ترین محصولات EVجهان در دو سه سال گذشته بوده، همچنان امیدوار است که در این بخش دست بالا را داشته باشد. با این حال پس از خیز گسترده تسلا برای قبضه بازار که با معرفی خودروی مدل 3 آغاز شده، سوال اساسی این است که آیا همچنان نیسان خواهد توانست در این بخش از بازار دست بالا را داشته باشد؟ نیسان امیدوار است به لطف شعار مشهور خود درباره خودروهای الکتریکی که با مضمون «خودروهای مقرون به صرفه» شناخته می شود، باز هم فروش لیف افزایش یافته و در سال های آتی از قبل قیمت کمتر و برد بیشتر لیف، بتواند بر محصولاتی از شورولت و تسلا غلبه کند. در عین حال مزیت نیسان اتاق بزرگی است که در نسل جدید توسعه یافته و حجیم تر شده است، به طوری که فضای صندلی عقب و صندوق مناسب بوده و بهتر از دیگر اعضای این رده از خودروهاست.
 
لمس برگ سبز ژاپنی از نمای نزدیک

این خودروی ژاپنی که از چراغ های ال ای دی جلو سود می برد، در پشت جلوپنجره فانتزی خود حسگرهای 360درجه بدنه را نصب کرده تا به خوبی از نحوه کنترل خودرو به راننده اطلاعات ارائه دهد. همچنین طرح بدنه دو رنگ متضاد در کنار سقف شیشه ای و بخش مشکی عقب خودرو در کنار هم کمک کرده اند تا جاذبه ظاهری لیف افزایش یابد. از جمله اصلاحاتی که روی بخش های فنی خودرو اعمال شده اصلاح شیوه شارژ است که دیگر مثل گذشته نیاز به خم و راست شدن ندارد. ترمزها نیز بهبود یافته و سطح عملکرد آنها متناسب با نیاز لیف ارتقا یافته است.

لمس برگ سبز ژاپنی از نمای نزدیک 
اتاق لیف نیز یک انقلاب کلی را از سر گذرانده و کاملا متحول می شود. سطح مواد داخل کابین لیف کاملا ارتقا یافته و با کیفیت بالایی مونتاژ شده است. فضا گرچه لوکس نیست اما چیدمان و مونتاژ آن چشمگیر بوده و خوشایند است. کلیدهای انتخاب حالات رانندگی در کنار مانیتور 7 اینچی لمسی کنسول مرکزی و نیز دکمه های روی فرمان در کنار هم به راننده کمک می کنند تا مدیریت خودرو به سهولت صورت پذیرد. در بخش فناوری نیسان تلاش کرده تا تمام توان خود را در لیف جدید به کار گیرد. نخستین سورپرایز نیسان برای راننده لیف استفاده از سیستم پروپیلوت یا رانندگی نیمه خودکار است که گرچه فعلا نمی توان از توانایی های آن به طور کامل استفاده کرد اما نسبت به سیستم کروز کنترل تطبیقی یک پیشرفت محسوس اشت. این سیستم در کنار دو سامانه هشدار خروج از خط و هشدار نقطه کور به لیف این امکان را می دهد تا در اتوبان ها در یک خط مستقیم بدون نیاز به راننده حرکت کرده و در موقع لزوم نیز سرعت خودرو کم و زیاد شود. این سیستم ها در کنار ترمزهای خودکار اضطراری در مجموع استرس رانندگی را برای سرنشینان کاهش داده و حس خوبی از اعتماد بنفس را به راننده منتقل می کند.
 
لمس برگ سبز ژاپنی از نمای نزدیک 
در دیگر بخش ها نیز نیسان توفیقاتی داشته است. برای نمونه سیستم راهیاب جهان این خودرو نیز ارتقا یافته و به خوبی قادر است شما را در مسیر مناسب هدایت کند. تجربه رانندگی کوتاه با لیف جدید نشان می دهد به کمک ابزار جدید پدال الکتریکی و نیز سیستم پروپیلوت، رانندگی بسیار ساده شده و راحتی راننده افزایش چشمگیری یافته است.
 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان