سال گذشته نیسان یک نسخه فیس لیفت از کراس اوور "روگ" در مدلهای 2018 معرفی کرد که در ظاهر خود تغییرات بزرگی متحمل نشده است، اما در امکانات و سیستمهای مورد استفاده بر روی خود یک بسته بروزرسانی دریافت کرده که فاکتور مهم آن میتواند یک سیستم رانندگی خودمختار نیمه مستقل باشد.
با تایید شرکت خودروسازی نیسان، بر روی مدلهای 2018 از نیسان روگ از سیستم کمک راننده ProPilot Assist استفاده شده است که به نوعی یک سیستم رانندگی نیمه مستقل به شمار آمده و می تواند کنترل دریچه گاز، سیستم فرمان و همچنین سیستم ترمز را در اختیار بگیرد که با استفاده از سیستم هشدار خروج از جاده و نگهداری خودکار اتومبیل بین خطوط، میتوان تاحدودی بر روی این سیستم در بزرگراه حساب باز کرد.
نیسان ایکس تریل
با فعال سازی این سیستم همانطور که گفتیم، اتومبیل بر روی مسیرش متمرکز شده و با کمک گرفتن از سیستم نگهداری اتومبیل بین خطوط، مانع از انحراف خود در لاین اصلی میشود. سنسورهای تشخیص مانع اتومبیل همیشه فعال بوده و به محض احساس خطر و یا تشخیص اتومبیل در جلو با یک فاصله غیرمجاز، سریعا سرعت اتومبیل را کم میکند تا از تصادف جلوگیری شود، اما وقتی مانع از سر راه برداشته شود و یا اتومبیل جلویی سرعت خود را افزایش دهد، بار دیگر سرعت اتومبیل افزایش پیدا میکند تا به سرعت تعیین شده در کروز کنترل برسد.
معمولا این سیستم بر روی اتومبیلهای پیشرفته امروزی تبدیل به یک آپشن استاندارد شده است که بیشتر از همه جنبه ایمنی آن را در نظر میگیرند، اما خودروی کراس اوور نیسان روگ برای دریافت سیستم رانندگی نیمه خودمختار به همراه اتصالات اپل کارپلی، آندروید و برخی دیگر از تجهیزات مورد نیاز اتومبیل، بسته به انتخاب مدلهای این خودرو نیاز به پرداخت 660 الی 1100 دلار هزینه اضافی دارد که شاید برای مشتریان مقدار نسبتا بالایی باشد.
نیسان ایکس تریل
در ادامه جهت اطلاع بد نیست بدانید که این خودرو در مدلهای S و سیستم محرک چرخهای جلو به قیمت 24 هزار و 680 دلار به مشتریان عرضه میشود، درحالی که مدل SV دارای قیمت 25 هزار و 900 دلار بوده، مدل SL دارای قیمت 31 هزار و 60 دلار بوده و همچنین در پایان برای خرید نسخه SL با سیستم محرک چهارچرخ، نیاز به پرداخت 32 هزار و 410 دلار خواهد بود که هزینه 940 الی 975 دلاری حمل و نقل هم جداگانه بر روی آن حساب میشود، هرچند این اتومبیل یک نسخه هیبریدی هم دارد که هنوز قیمت دقیقی برای عرضه آن تعیین نشده است.
در پایان هم خوب است بدانید که سیستم ProPilot Assist به صورت مستقل و بدون اپل کارپلی و آندروید و...، تنها بر روی مدل SL به مشتریان عرضه خواهد شد که برای داشتن آن باید 770 دلار هزینه بیشتری پرداخت کنید. بنابراین اگر شما خودروی کراس اوور نیسان روگ را به همراه سیستمهای ترمز اضطراری و کروز کنترل هوشمند بخواهید، باید در مجموع 32 هزار و 805 دلار در نسخههای تک محور محرک و یا 34 هزار و 155 دلار در نسخههای چهار چرخ محرک به شرکت خودروسازی نیسان پرداخت کنید.