فرادید؛ وقتی بحث دفاع از اتومبیلهای ساخت یک کشور پیش میآید، عاشقان اتومبیل آلمانی سریعا مسئله سرعت و زیبایی برندهای ژرمن را گوشزد میکنند و آمریکاییها نیز به ماشینهای بزرگ و حجیم خود یعنی فورد موستانگ و شورولت تاهو مینازند. این بین تنها ژاپنیها هستند که به دوام و کیفیت بالای ساخت مینازند و در عین حال هم زیبایی و هم قدرت و سرعت را در محسولات خود ارائه میکنند.
به گزارش فرادید، به همین دلیل هم هست که خریداران عادی بیش از محصولات آلمانی، چینی یا آمریکایی در پی خرید یک خودروی ژاپنی بی دردسر هستند که کمتر خرج روی دستشان بگذارد. نگاهی به بررسیهای سالانه وبسایتهای
مختلف خودرویی نشان میدهد مهمترین عاملی که باعث میشود تا میل خریداران به خرید
یک خودرو افزایش یابد، هزینه نگهداری در سال نخست استفاده است که به عنوان عاملی
حیاتی، در فروش بالای عمده محصولات محبوی در اقصینقاط جهان دیده شده و در صنعت
خودرو به عنوان یک ویژگی همیشگی، در محصولات ژاپنی ظهور و بروز دارد. در بازار ایران نیز که به غیر از ساختههای آمریکایی، محصولاتی از شرق و غرب جهان حضور
دارند، این اتومبیلهای ژاپنی هستند که به لطف کیفیت بالای ساخت، همواره کمترین
میزان هزینه در سال نخست را به خریداران خود تحمیل میکنند.
موتور1 وبسایت مشهور
آمریکایی در گزارشی ده خودروی برتر در این بخش را معرفی کرده که خوشبختانه 5 تا 6
مورد آنها یا در بازار ایران حضور داشته و یا در شرف ورود به کشور بوده و به زودی
میتوانیم آنها در خیابانهای ایران ببینیم. این ده اتومبیل به شرح زیر چنین
هستند.
تویوتا کورولا
این سدان کوچک که در سال نخست تولید، رمورد
پرفروشترین سدان بازار ایران را از آن خود کرد، با هزینه سالانه 341 دلار یکی از
اقتصادیترین محصولاتی است که میتوان در رنج زیر 30 هزار دلار خرید.
هوندا آکورد
این سدان متوسط ژاپنی که هماینک با قیمت 240
میلیون در ایران فروش میرود دومین خودروی این لیست است که سالانه تنها 351 دلار
هزینه نگهداری دارد.
تویوتا آوالون
سدان فولسایز و نیمهلوکس تویوتا دیگر خودروی
این لیست است که به طور مشترک در کنار مدل کمری، در رتبه سوم قرار داشته و سالانه
کمتر از 388 دلار خرج روی دست صاحبش میگذارد.
فورد موستانگ
بین نمونههای اسپورتی این اسب سرکش امریکایی از
همه سر به زیر تر است و در صورت خرید یک فورد موستانگ، شما باید تنها 454 دلار در
سال برای نگهداری آن هزینه کنید.
هوندا سی-آروی
برای داشتن این کراساوور 260 میلیون تومانی در
ایران نباید درنگ کرد چرا که علیرغم جثه بزرگ و وزن سنگین، سالانه کمتر از 390
دلار هزینه نگهداری دارد و به عنوان کمخرجترین خودروی کراس، میتواند بهترین
انتخاب خریداران عاشق آفرود باشد.
نیسان پتفایندر
اسیووی فولسایز نیسان گرچه ظاهری مخوف و به
نظر هزینهبر دارد اما واقعا اتومبیل کمخرجی است و در مقایسه با نمونههایآمریکایی یک اعجوبه تمام عیار است چرا که برای
یک سال نگهدار و استفاده از آن تنها باید 406 دلار هزینه کنار بگذارید.
هوندا اودیسه
ون بزرگ شرکت هوندا دیگر خودروی این لیست است که
علیرغم گنجایش بالا و نیز حجم موتور بالا، هزینه پایینی دارد و برای یک سال استفاده احتمالا چیزی کمتر از403 دلار
خرج روی دستتان میگذارد.
تویوتا تاکوما
شاید عجیب باشد اما این پیکاپوانت قلدر و و خشن
که ظاهر مخوفی هم دارد سالانه چیزی در حدود 398 دلار هزینه نگهداری دارد، حتی اگر
شب و روز با آن بار بکشید و در مناطق ناهموار، از آفرود لذت ببرید.
فورد اف150
همیشه مشخصات خوب و ویژگی های کمنظیرش به لحاظ
فنی و اقتصادی زیر سایه طراحی زیبای بدنهاش قرار میگیرد اما پرفروشترین وانت
جهان به لحاظ کیفیت محصولی کمنظیر است و بدون خرابی قزعات، سالانه تنها 482 دلار هزینه نگهداری دارد.
نیسان تیتان
این خودرو که در دو سه سال اخیر رشد خوبی را در
بخش فروش در آمریکای شمالی به ثمر رسانده سالانه هزینهای معادل 463 دلار برای
نگهداری و مواظبت، خرج دارد و مشخصا از کیفیت ساخت بالایی برخوردار است