وزارت دفاع افغانستان :

سازمان‌های اطلاعاتی "پاکستان" در حملات اخیر افغانستان نقش دارند

سخنگوی وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد که در حملات اخیر در قندهار، پکتیا و غزنی که تعداد بسیاری از نیروهای امنیتی افغان کشته‌ شده‌اند سازمان‌های اطلاعاتی پاکستان نقش داشته است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری میزان، اخیرا در حملات انتحاری مخالفان مسلح دولت در ولایت‌های قندهار، پکتیا و غزنی بیش از چهار صد نیروی امنیتی افغان کشته و زخمی شدند.

ژنرال «دولت وزیری» سخنگوی وزارت دفاع افغانستان گفت این حملات در بیرون از مرزهای این کشور طراحی شده که با حمایت سازمان‌های اطلاعاتی پاکستان در افغانستان اجرا شده‌اند.

وی سازمان‌های اطلاعاتی پاکستان را به حمایت از مخالفان مسلح دولت افغانستان متهم کرده است.

سخنگوی وزارت دفاع افغانستان گفت جامعه جهانی باید به پاکستان فشار وارد کند تا دست از حمایت گروه‌های تروریستی بردارد.

وزیری تصریح کرد مخالفان مسلح دولت افغانستان با انجام این حملات در خاک افغانستان تلاش دارند تا به جامعه جهانی نشان دهند که هنوز هم آنها در افغانستان قدرتمند هستند.

«بشیر هاتف» کارشناس مسائل سیاسی افغانستان پاکستان درباره دلیل افزایش حملات طالبان گفت که این گروه پس از نشست عمان به دنبال نشان دادن خود به عنوان طرفی از مذاکرات است.

وی افزود طالبان با انجام این حملات مدعی است که سایر کشورها توانایی تعیین سرنوشت آنها را ندارند.

اخیرا نمایندگان افغان در واکنش به حملات اخیر در افغانستان گفته بودند که به دلیل استراتژی جدید واشنگتن، اسلام‌آباد وارد جنگ جدیدی با افغانستان شده است.

در چند روز اخیر طالبان با استفاده از خودروهای زرهی به شهرستان‌های شولگره و اندر در ولایت غزنی، «چغتو» در ولایت وردک و به مرکز فرماندهی پلیس در ولایت پکتیا و پایگاه ارتش در قندهار نیز حمله کردند که بیش از پانصد کشته و زخمی به جا گذاسته است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان