ماهان شبکه ایرانیان

شوهرم از من چه می خواهد؟ - بخش دوم

شوهر شما از غذا خوردن با همسرش- بخصوص دستپخت خودتان- لذت می‌برد و اگر وقتی از سر کار برمی‌گردد به او بگویید: «غذا در یخچال هست؛ گرمش کن و بخور» احساس خوبی به او دست نمی‌دهد.

شوهرم  از من چه می خواهد؟ - بخش دوم

 تحریریه ماهنامه دنیای سلامت

مردان هم باید بدانند

روی سخن ما در اینجا تنها با زنان نیست، بلکه گاهی اوقات خیلی از مردان هم به درستی خود را نمی‌شناسند و نمی‌دانند واقعا از شریک زندگی‌شان چه می‌خواهند. با مطالعه نکات زیر هر دوی شما می‌توانید رابطه بهتری با هم برقرار کنید. شما به عنوان یک زن از رازهایی باخبر می‌شوید که پیش از این نمی‌دانستید و همسر‌تان هم با شناخت هرچه بهتر خودش می‌تواند شما را از نیاز‌هایش آگاه کند. به این ترتیب هر دو در جهت ارتقای کیفیت زندگی مشترک‌تان در جهت درست حرکت خواهید کرد. در ادامه برخی از انتظارات یک مرد از همسر یا نامزدش را خواهید خواند:

 مردان دوست دارند از صحبت با همسر‌‌شان لذت ببرند

مطالبی هستند که مردان دوست دارند درباره آنها با همسرشان دوستانه گفتگو کنند. حتما لازم نیست این موضوع یک مشکل یا تعارض باشد، بلکه می‌تواند موضوع مورد علاقه هر دو باشد. شاید بپرسید من از کجا بدانم شوهرم دوست دارد درباره چه چیزهایی حرف بزند یا اینکه دانسته‌های او در سطح معلومات من نیست و موضوع مشترکی نداریم که با هم درباره‌اش حرف بزنیم. اینجاست که شما به عنوان یک زن باید به نیاز‌ها، علایق و عواملی که همسرتان را خوشحال می‌کنند احترام بگذارید و او را همراهی کنید. ممکن است از این کار لذت نبرید، ولی همراهی و شریک شدن در شادی‌های او اثرات مثبت و بادوامی در زندگی‌تان می‌گذارد که در طولانی‌مدت از آنها سود خواهید برد. اگر هم هر دو علایق مشترک دارید که چه بهتر! می‌توانید کارهای مورد علاقه‌تان را با هم انجام دهید. ممکن است هر دو شطرنج را دوست داشته باشید. پس وقتی او صفحه شطرنج را باز می‌کند و از شما می‌خواهد حریف او باشید، خواسته‌اش را اجابت کنید. البته این به آن معنا نیست که شما تحت هر شرایط جسمی یا روحی کاری کنید که او خوشحال شود؛ ولی سعی کنید تا حد امکان با او همراهی کنید. اگر مدت زمان بیشتری را با شوهر‌تان بگذرانید و او را در انجام فعالیت‌های مورد علاقه‌اش همراهی کنید، هم او را بهتر می‌شناسید و هم در رابطه‌تان تاثیر مثبت خواهد داشت.

 با هم غذا بخورید

شوهر شما از غذا خوردن با همسرش- بخصوص دستپخت خودتان- لذت می‌برد و اگر وقتی از سر کار برمی‌گردد به او بگویید: «غذا در یخچال هست؛ گرمش کن و بخور» احساس خوبی به او دست نمی‌دهد. البته گاهی اوقات این حالت اجتناب ناپذیر است؛ مثلا ممکن است شما بسیار  خسته یا بیمار باشید و یا اتفاق غیرمنتظره‌ای روند همیشگی را که غذا خوردن در کنار هم بوده بر هم زده باشد؛ اما در حالت عادی سعی کنید با این کار شوهر‌تان را خوشحال کنید. مطمئن باشید این هم‌سفره شدن با شریک زندگی، در روحیه خودتان هم تاثیر خوبی خواهد گذاشت.

 توصیه‌ای هم به شوهران 

این علاقه فقط منحصر به مردان نیست، بلکه زنان هم چنین علاقه‌ای دارند. پس هر از چندگاه اگر وقتی او خسته از سر کار می‌آید یا بعد از یک روز انجام کار‌های تمام‌نشدنی و تکراری خانه خسته و کوفته در را به روی شما باز می‌کند، می‌توانید با بردن او به یک  رستوران، حسابی خوشحالش کنید. اگر انتظار دارید که هر روز ناهار و شام دستپخت او را بخورید، بدانید که او در درازمدت حس می‌کند که به جای همسر فقط یک آشپز است که هر چه شما دستور می‌دهید باید بپزد و سر سفره بگذارد. شما به عنوان یک شوهر می‌‌توانید به او در شستن ظرف‌ها یا مرتب کردن آشپزخانه کمک کنید تا این احساس منفی در او شکل نگیرد. در ضمن، اگر گاهی خودتان آشپزی کنید، حس می‌کند شریک زندگی‌اش با او همدل و همراه است و نیاز‌های او را خوب می‌شناسد.  واقعیت این است که مردان دوست دارند «به آنها غذا بدهید» و حتما این ضرب المثل را شنیده‌اید که: «اگر می‌خواهی دل مردی را به دست بیاوری، اول دل شکمش را به دست بیاور!» باید بپذیرید یکی از چیزهایی که شوهرتان‌ را خوش‌اخلاق می‌کند، یک غذای خوشمزه است.

 به او اعتماد به نفس دهید

وقتی شوهرتان درباره مشکلی، مثلاً یک مشکل کاری و تنشی که در محیط کار برایش پیش آمده حرف می‌زند، حتی اگر به موضوع علاقه‌ای ندارید یا اصلا از آن سر در نمی‌آورید، خوب به حرف‌هایش گوش دهید. بیشتر اوقات شوهران انتظار ندارند همسر‌شان که اصلا چیزی درباره کار آنها نمی‌داند، راه حل ارائه دهد؛ ولی شنیدن جملاتی چون «من مطمئنم که تو از پس حل این مشکل بر می‌آیی» یا « تو مشکلات سخت‌تر از این را حل کرده‌ای. من به توان تو ایمان دارم...» به او قوت قلب می‌دهد و اعتماد به نفسش را بالا خواهد برد. همسر‌تان عقیده دارد که شما به عنوان شریک زندگی‌اش او را خوب می‌شناسید و حالا که می‌گویید او از پس حل این مشکل کاری برمی‌آید، پس حتما همین طور است.

 شوهر‌تان دوست دارد شما را با بهترین سر و وضع ببیند

شوهرتان می‌خواهد شما «فوق العاده» باشید. اشتباه نکنید، منظور ما این نیست که او فقط زمانی شما را دوست دارد که بسیار زیبا آرایش کرده باشید و هر شب مانند دختر شاه پریان جلویش ظاهر شوید؛ بلکه دوست دارد ظاهر همسرش به بهترین وجه و با هرگونه شرایط فیزیکی او هماهنگ باشد. اینکه شما لاغر یا چاق باشید، موهای‌تان بلند و درست‌کرده یا کوتاه و ساده باشد یا آرایش‌کرده یا نکرده باشید، فرقی نمی‌کند. در واقع مرد خانه از اینکه همسرش با ذوق و سلیقه‌ای که دارد، طوری لباس پوشیده که با خصوصیات طبیعی بدنش همخوانی دارد، لذت می‌برد. در ضمن، فراموش نکنید پس از رعایت این نکته، با اعتماد به نفس پیش شوهرتان بیایید و نشان دهید از ظاهر خودتان راضی هستید و لذت می‌‌برید. 

ادامه مطلب

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان