طرح ساماندهی کودکان کار متوقف نشده است/مهاجرت از ۴ استان به پایتخت

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران با اعلام اینکه طرح ساماندهی کودکان کار متوقف نشده است، گفت: اکثر کودکان ایرانی که در این طرح جمع آوری می شوند از شهرهای لرستان، ایلام، کرمانشاه، خراسان هستند و به تهران مهاجرت کرده اند

طرح ساماندهی کودکان کار متوقف نشده است/مهاجرت از 4 استان به پایتخت

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران با اعلام اینکه طرح ساماندهی کودکان کار متوقف نشده است، گفت: اکثر کودکان ایرانی که در این طرح جمع آوری می شوند از شهرهای لرستان، ایلام، کرمانشاه، خراسان هستند و به تهران مهاجرت کرده اند.

به گزارش ، احمد خاکی در گفت و گو با پانا، با بیان اینکه آمار دقیقی از تعداد کودکان کار و خیابان تهران نداریم، اظهارداشت: در طرح جمع آوری کودکان کار و خیابان اکثر کودکانی که جمع آوری می شوند غیرایرانی هستند و در میان کودکان ایرانی نیز اکثر افراد غیرتهرانی هستند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران افزود: اکثر کودکانی که ایرانی هستند از شهرهای لرستان، ایلام، کرمانشاه، خراسان هستند و به تهران مهاجرت کرده اند و این کودکان پس از شناسایی به شهرهای خود بازگردانده می شوند ضمن اینکه در طرح جمع آوری کودکان افرادی که خانواده های آن ها مشکلات مالی داشته باشند به نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد و بهزیستی معرفی می شوند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این سه مرکز نگهداری کودکان کار و خیابان در سطح شهر تهران وجود دارد و کودکانی که در این طرح شناسایی می شوند قبل از اینکه تعیین تکلیف شوند به این مراکز سپرده می شوند. اگر بخواهیم همه کودکانی که در این طرح جمع آوری می شوند را به مراکز ببریم، غیر ممکن است، چرا که ظرفیت مراکز پاسخگوی ساماندهی این تعداد کودک نخواهد بود.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی درباره توقف طرح ساماندهی کودکان کار و خیابان نیز گفت: تاکنون هیچ بخشنامه ای برای توقف طرح جذب و شناسایی کودکان کار و خیابان ابلاغ نشده و این طرح همچنان در دستور کار سازمان بهزیستی قرار دارد.

طرح «ساماندهی و جذب کودکان کار و خیابان» از اواسط شهریور آغاز شده است. مجریان این طرح استانداری، فرمانداری و شهرداری تهران هستند و بهزیستی هم به عنوان سازمان همیار و پذیرنده بچه‌های جذب شده با آنها همکاری می‌ کند. این در حالی است که طرح جمع آوری کودکان کار و خیابان با مخالفت ‌های بسیاری از سوی کارشناسان همراه شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر