یادداشت خبرنگار اسپرت؛

غیبت نیمار خیلی زود فراموش شد/ بارسا، تیمی کامل

می‎توان گفت جدایی نیمار از بارسلونا نه تنها به این تیم ضربه نزده، بلکه کمک کرده تا بارسلونا بیشتر شبیه یک تیم شود و به چند بازیکن متکی نباشد.

غیبت نیمار خیلی زود فراموش شد/ بارسا، تیمی کامل

به گزارش خبرگزاری مهر، وقتی جوزپ ماریا بارتومئو، رئیس باشگاه بارسلونا، اعلام کرد امسال در بارسا صحبت از یک تیم خواهد بود، نه مهاجمان سه‌گانه، کسی فکرش را نمی‎کرد نیمار انقدر زود فراموش شود.

بعد از این که نیمار از تیم جدا شد و به تیم فوتبال پاری‎سن ژرمن ملحق شد، جو در این باشگاه بسیار متشنج شد و مخصوصا شکست بارسا مقابل رئال در سوپرکاپ اسپانیا شرایط را بدتر کرد. اما باید از ارنستو والورده، سرمربی تیم تمجید کرد که مدیریت او و این که توانست بازیکنان را در رختکن آرام کند باعث شد دوباره همه در اوج قرار بگیرند. به غیر از بازیکنانی مانند توران، فرمالن و ... که در برنامه‎هایش جایی نداشتند.

البته که نباید از کار خوب بازیکنان هم گذشت که قدمی بزرگ رو به جلو برداشتند و مسولیت بیشتری قبول کردند تا تیم افت نکند و جای خالی یکی از مهاجمان تیم احساس نشود.

این که می‎بینیم بارسلونا دوباره بازی‎سازی را از مرکز زمین انجام می‌دهد و به سبک و سیاست خودش بازگشته لذت‏بخش است. این که این تیم صدرنشین است و بازی‌های خوبی را به نمایش می‎گذارد هم نشان می‌دهد که آن‌ها از عهده کارشنان به خوبی برآمده‌اند.

آن‌ها متوجه شدند که چطور باید فضایی جدید درست کنند که محوریت آن هم لیونل مسی باشد. طوری که نه تنها در خط حمله خوب باشند، بلکه هافبک‌ها و مدافعان هم خوب کار کنند. این یعنی بارسا دوباره یک تیم شده که فقط به 3 بازیکن خاص متکی نیست.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان