قره‌خانی مطرح کرد:

تشریح بازدید کمیسیون انرژی از تاسیسات دریایی خرمشهر و طرح توسعه پالایشگاه آبادان

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی جزئیات بازدید امروز این کمیسیون از تاسیسات دریایی خرمشهر و طرح توسعه پالایشگاه آبادان را بیان کرد.

تشریح بازدید کمیسیون انرژی از تاسیسات دریایی خرمشهر و طرح توسعه پالایشگاه آبادان

اسدالله قره‌خانی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این مطلب، گفت: در جریان این بازدید مشاهده کردیم که تاسیسات دریایی در خرمشهر با توجه به تجربه و سابقه طولانی مدت در ارتباط با فعالیت‌های لوله‌کشی و نصب لوله در کف دریا از زیرساخت‌های بسیار خوبی برخوردار هستند، ضمن اینکه تخصص خوبی هم در این بخش وجود دارد.

وی افزود: در واقع نوعی توان فنی و مهندسی در ساخت سکوهای نفتی چه در بخش تولیدات و چه سایر حوزه‌های مربوطه وجود دارد. البته در این حوزه کارهایی در گذشته انجام شده اما فعالیت‌شان چندان چشمگیر نبوده که یکی از دلایل آن مشکل در نقدینگی است که روند خوبی نداشته است.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: از طرف دیگر ایراداتی در مناقصات و جذب سرمایه‌گذاری وجود داشته که تلاش کردیم راهکارهایی در این زمینه ارائه شود تا بتواند از نظر فنی هم جایگاه خود را ارتقا دهد.

این عضو هیات رییسه کمیسیون انرژی همچنین درباره اجرای طرح توسعه‌ای پالایشگاه آبادان در فاز دو و چهار، گفت: راهکارهایی مبنی بر استفاده از فاینانس خارجی و اعتبارات صندوق توسعه ملی مطرح شد تا هم بتوانند دانش فنی و هم کارهای اجرایی را پیش ببرند.

وی افزود: متاسفانه در طرح توسعه‌ای بالغ بر 36 درصد تولید مازوت است که در دنیا این رقم کمتر از 10 درصد می‌باشد. البته در مورد فاز دو وارد مذاکره شده‌اند و کارهای اجرایی در حال انجام است.

قره‌خانی ادامه داد: فاز چهار هنوز چندان فعال نشده در حالیکه اگر در مدار قرار گیرد اشتغالزایی خوبی به همراه خواهد داشت. از طرفی ما می‌توانیم تامین نیاز داخلی بنزین آن هم با استاندارد یورو 4 و 5 را داشته باشیم که از نظر اقتصادی برای ما موثر خواهد بود و می‌تواند به کاهش آلایندگی هم کمک کند.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر