دقایقی پیش از سقوط، هواپیما آتش گرفته بود و تلاش خلبان برای نشستن روی
زمین بینتیجه بود و منجر به چرخ زدن هواپیما در حوالی شهرک اقبالیه شد و
در حال دور زدن نیز به ناگاه پس از آتش گرفتن دم هواپیما در مزارع گندم
سقوط کرد.
به گزارش دنیای اقتصاد، پرواز شماره 7908 هواپیمایی کاسپین چهارشنبه 24 تیر 1388 در بخش مرکزی قزوین دچار نقص فنی شد و سقوط کرد. این هواپیما تجاری متعلق به هواپیمایی کاسپین بود که از فرودگاه امام خمینی تهران به مقصد ایروان در حال پرواز بود.
در این سانحه کلیه 168 سرنشین هواپیما شامل 153 مسافر و 15 خدمه آن جان باختند. به گفته شاهدان عینی دقایقی پیش از سقوط، هواپیما آتش گرفته بود و تلاش خلبان برای نشستن روی زمین بینتیجه بود و منجر به چرخ زدن هواپیما در حوالی شهرک اقبالیه شد و در حال دور زدن نیز به ناگاه پس از آتش گرفتن دم هواپیما در مزارع گندم سقوط کرد.
استفاده از هواپیمای توپولوف 154 در خطوط هواپیمایی ایران طی چند دهه رایج بود. اما پس از چند حادثه برای هواپیماهای توپولوف سرانجام در 1 اسفند 1388 طی بخشنامهای استفاده از هواپیماهای توپولوف در خطوط هوایی ایران ممنوع اعلام شد.
مهمترین عامل ممنوعیت استفاده از توپولوف 154 در ایران همین پرواز شماره 7908 هواپیمایی کاسپین و فاجعه 24 تیرماه بود. دی ماه سال 1395نیز یک فروند هواپیمای 154 روسی هواپیمای توپولوف 154 متعلق به وزارت دفاع این کشور که حامل 91 سرنشین بود در حومه شهر لاذقیه در سوریه سقوط کرد و همه مسافران آن کشته شدند. این آخرین حادثه مرگبار مربوط به هواپیمای توپولوف بوده است.