یکی از پیکاپهای مطرح بازار، خودروی "ناوارا" از شرکت خودروسازی نیسان خواهد بود که برمبنای پلتفرم آن خودروهای دیگری از جمله "رنو آلاسکان" و همچنین "مرسدس بنز X کلاس" ساخته شده است. اما این خودرو علاوه بر نسخههای استاندارد، در مدلهای ویژه هم ساخته شده است که نمونه آن میتواند ST-X با بسته تقویتی N-Sport Black Edition باشد که اخیرا به دست کارشناسان "کار ادوایس" افتاده تا آن را مورد نقد و بررسی قرار دهند و ویژگیهای منحصربه فرد آن را نسبت به مدلهای استاندارد تشریح کنند.
از نسخه نیسان ناوارا ST-X، تنها 500 نمونه برای بازار استرالیا ساخته شده است، با این حال یک بسته تقویتی "بلک ادیشن" در دسترس خواهد بود که تغییرات اندکی در اتومبیل ایجاد کرده و همچنین تجهیزات بیشتری به مشتریان خود ارائه میدهد که اولین آن میتواند یک گارد مشکی رنگ در قسمت جلوی اتومبیل و همچنین یک حفاظ مشکی رنگ دیگر برای قسمت بار اتومبیل باشد که به لطف بسته "بلک ادیشن" بر روی اتومبیل نصب شده است. علاوه بر اینها، بر روی چرخهای اتومبیل هم از رینگهای 18 اینچی آلیاژی استفاده شده است که در قالب بسته "بلک ادیشن"، به رنگ مشکی مات درآمده است.
نیسان ناوارا
نسخهای که مورد بررسی قرار گرفته است، در نسخههای 7 سرعته اتوماتیک خواهد بود که در بازار استرالیا به قیمت 56 هزار و 990 دلار استرالیا (متفاوت با دلار آمریکا) به فروش میرسد که نسبت به مدلهای استاندارد ST-X، حدود 2500 دلار هزینه بیشتری برای مشتریان خود دارد، اما اگر ترجیح میدهید که ماشین خود را به همراه یک جعبه دنده 6 سرعته دستی سفارش دهید، هزینه پرداختی برای شما چیزی معادل 54 هزار و 490 دلار استرالیا خواهد بود.
همانطور که گفتیم، نسخه تست شده بالاترین سطح اتومبیل خواهد بود که از تجهیزات ویژه آن میتوان به سیستم ناوبری ماهوارهای، دوربین دید عقب، سنسور پارک عقب، اهرم ترمز دستی چرمی، غربیلک فرمان چرمی و همچنین روکشهای چرمی بر روی اهرم تعویض دنده اتومبیل اشاره داشت که میتواند یک محیط کاملتر و لوکس در اختیار مشتریان قرار دهد.
نیسان ناوارا
صندلیهای عقب اتومبیل فاقد "ISOFIX" خواهد بود که در واقع سوراخهای تعبیه شده بر روی صندلی عقب برای نصب صندلی مخصوص کودک هستند که یک نقطه ضعف بزرگ برای خانوادههای مقرراتی خواهد بود. اما برای حفظ ایمنی سرنشینان داخل کابین از 7 کیسه هوای ایمنی در جلو، زانو و پردهای استفاده شده است. علاوه بر این، پشت سریهای صندلی عقب ثابت هستند، اما ابعاد آنان بزرگ بوده و سر را به خوبی پوشش میدهد.
غربیلک فرمان یک خطای طراحی آزار دهنده دارد، زیرا شاسی بوق اتومبیل تا انتهای غربیلک فرمان کشیده شده است و باعث میشود تا شما هنگام پارک همیشه بوق بزنید، مخصوصا زمانی که شما یک تریلر کوچک به اتومبیلتان یدک کرده باشید، اما در کنار این بوق، کلیدهای سیستم استریو قرار گرفته است که با آن میتوانید صدای سیستم صوتی را کم و زیاد کنید و یا آهنگ در حال پخش را تغییر دهید. به غیر از این مورد، صفحه کیلومتر اتومبیل به خوبی طراحی شده و در مرکز آن یک صفحه نمایشگر دیجیتال قرار گرفته است که اطلاعات اتومبیل را در اختیار شما قرار میدهد. نیسان ناوارا دارای اتصال بلوتوث است که میتوانید تلفن همراه خود را برای پخش موزیک به آن متصل کنید، هرچند سوکتهای USB هم تعبیه شده است که در مواقع ضروری میتوانید موزیکهای خود را داخل یک فلش مموری ریخته و پخش کنید.
نیسان ناوارا
در زیر کاپوت این خودرو طبق اطلاعات بدست آمده، از یک پیشرانه چهار سیلندر توربودیزل "رنو- نیسان" استفاده شده است که با فشرده سازی هوا در حجم 2.3 لیتری سیلندر و سپس پاشش سوخت دیزل پودر شده بر روی هوای داغ، احتراق صورت میگیرد تا در مجموع 187
اسب بخار قدرت و همچنین 450 نیوتن متر گشتاور در دور موتور 1500 الی 2500 بدست آید. وقتی که شما پدال گاز را فشار میدهید، پاسخ توربوشارژر قوی و مناسب خواهد بود، هرچند برخی مواقع یک تاخیر کوتاه احساس میشود، اما به هیچ وجه آزار دهنده نیست و در بسیاری از موارد درخواست راننده را به خوبی پاسخ میدهد. برای تبدیل و انتقال نیروی تولیدی موتور نیز همانطور که در ابتدا گفتیم، از یک جعبه دنده 7 سرعته اتوماتیک بر روی اتومبیل استفاده شده است که میتواند با استفاده از گشتاور 450 نیوتن متری، حتی در سرعتهای پایین یک حرکت بدون توقف در سربالاییها داشته باشد. تغییر وضعیت سیستم انتقال قدرت از 4WD به 2WD بسیار آسان است، اما با فعال سازی حالت 4WD شما یک حرکت محدود خواهید داشت که بیشتر برای مسیرهای ناهموار خارج از جاده مناسب خواهد بود.
مصرف سوخت اتومبیل طبق اعلام شرکت سازنده، با جعبه دنده اتوماتیک چیزی معادل 7 لیتر به ازای کارکرد 100 کیلومتر خواهد بود، اما با انجام تستهای مربوطه به صورت ترکیبی، به حداقل مصرف سوخت 8.4 لیتری به ازای کارکرد 100 کیلومتر اتومبیل رسیدهاند که مسیرهای تست آنان در جادههای شهری، خارج از شهر و یا حتی جادههای ناهموار معمولی بوده است.
نیسان ناوارا
یکی از بزرگترین مشکلات نیسان ناوارا در نسخه ذکر شده و یا حتی دیگر مدلهای آن، سیستم فرمان خواهد بود که بسیار کند است و میتواند راننده را در سرعتهای پایین و یا حتی هنگام پارک اتومبیل به زحمت بیاندازد، ولی در سرعتهای بالا سیستم فرمان نیسان ناوارا به اندازه کافی مطمئن خواهد بود. طبق ادعای شرکت سازنده، خودروی پیکاپ نیسان ناوارا حدود 3.5 تن قابلیت بکسل کردن دارد و همچنین 941 کیلوگرم ظرفیت بارگیری اتومبیل عنوان شده است که هیچگونه تستی برای تصدیق این موضوع صورت نگرفته است و تنها اطلاعات شرکت سازنده برای شناخت بهتر مخاطبان ذکر شده است تا تواناییهای اصلی این اتومبیل گفته شود.
در پایان پس از بررسی قسمتهای مختلف اتومبیل نمراتی متفاوت از 1 تا 10 به بخشهای مختلف اتومبیل داده میشود که در این بین برای نیسان ناوارا ST-X در نسخههای ویژه "بلک ادیشن"، نمره 8 برای کارایی و اقتصاد، نمره 7.5 برای فضای کابین و راحتی، نمره 6.5 برای تکنولوژی و قابلیت اتصال، نمره 8 برای قیمت و امکانات و همچنین در پایان نمره 7.5 برای سطح رانندگی و هندلینگ اتومبیل داده شده است که از مجموع نمرات ذکر شده، نمره نهایی 7.5 بدست آمده است.