سازمان بهزیستی کشور در هفته‌ای که گذشت؛

فعالیت خانه های اسباب بازی غیر قانونی است/ همه کودکان پس از ورود به شیرخوارگاه به قرنطینه می‌روند

مهم ترین اخبار و رویدادهای سازمان بهزیستی کشور را با یک کلیک مشاهده کنید.

بسته خبری بهزیستی برای پنج شنبه///فعالیت خانه های اسباب بازی غیر قانونی است / رتبه ایران در خودکشی مشخص شد / تعیین تکلیف معضل کودکان زباله گرد ظرف 40 روز آینده

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سازمان بهزیستی کشور در هفته ای که گذشت شاهد رویدادهایی بود که در ادامه به آن می پردازیم.

فعالیت خانه های اسباب بازی غیرقانونی است

محمد نفریه مدیر کل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور گفت: فعالیت اغلب خانه های اسباب بازی، غیر قانونی است و این مراکز هیچ گونه استانداردی را برای نگهداری از کودکان رعایت نمی کنند.  
فاطمه عباسی مشاور امور زنان و خانواده رئیس سازمان بهزیستی کشور کفت: گسترش مهد کودک ها در روستاها و مناطق محروم و آسیب خیز کشور، جزء اولویت های اصلی سازمان بهزیستی کشور است.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر هزار مهدکودک از سوی سازمان بهزیستی در روستاها، مناطق محروم و نقاط آسیب خیز سراسر کشور، فعالیت می کنند و کودکان را تحت پوشش قرار داده اند.
محمدعلی اسدبیگی رئیس اورژانس اجتماعی کشور گفت: آماری که برخی از رسانه‌ها در خصوص وقوع خودکشی در ایران اعلام می‌کنند، صحت ندارد.

وی افزود:عده‌ای مدعی هستند آمار خودکشی در ایران نسبت به آمار جهانی بسیار بالا و قابل توجه است، اما آن طور که من در خصوص خودکشی‌های منجر به فوت تحقیق کردم، ایران در میان سایر کشورها رتبه 108 را دارد.
انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در سال جاری مبلغ 900 میلیارد تومان وام کم بهره به اشتغالزایی مددجویان نابینا اختصاص داده شده است.
احمد خاکی معاونت امور اجتماعی بهزیستی استان تهران گفت: تیم تحقیقاتی از وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و بهزیستی، در خصوص کودکان زباله‌گرد مشغول به تحقیق هستند و نتیجه اولیه به زودی اعلام می‌شود.
 
وی افزود: مبحث کودکان کار و خیابانی با مسأله کودکان زباله گرد با یکدیگر متفاوت است و تیم تحقیقاتی فوق در خصوص اینکه این کودکان چه تعداد و از چه کشورهایی هستند و همچنین برای تعیین سن و سال آن ها مشغول به تحقیق و تفحص هستند و سازمان بهزیستی با وجود اینکه وظیفه‌ای در این رابطه ندارد، این تیم تحقیقاتی را همراهی می کند.
احمد خاکی معاون امور اجتماعی بهزیستی تهران گفت: کودکان پس از ورود به شیرخوارگاه‌ها به قرنطینه می‌روند و پس از تایید سلامت آن‌ها توسط پزشک به بخش منتقل می‌شوند.
 
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران خاطر نشان کرد: در طول دوره‌ای که کودک در بخش قرنطینه حضور دارد، مراقبت‌های درمانی و داروهای مورد نیاز را تحت نظر پزشک دریافت می‌کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر