وزیر سابق صنعت مطرح کرد؛

اصرار بر حضور رئیس جمهور در افتتاحیه طرح تبریز ۲۰۱۸

وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت گفت: باید در مراسم افتتاحیه طرح تبریز ۲۰۱۸ رئیس جمهور حضور داشته باشد در غیر این صورت به این طرح بها داده نخواهد شد.

اصرار بر حضور رئیس جمهور در افتتاحیه طرح تبریز 2018

به گزارش خبرنگار مهر، چهارمین جلسه شورای سیاست گذاری طرح تبریز 2018 با حضور نمایندگان وزارتخانه های ارشاد، ورزش و جوانان، صدا و سیما و وزیر صنعت و معدن، نمایندگان مجلس و مسئولان استان آذربایجان شرقی عصر روز گذشته در سالن فجر سازمان میراث فرهنگی برگزار شد.

در این برنامه خدابخش استاندار آذربایجان شرقی گفت: گاهی در زمان انتخابات از سه ماه قبل می گویند که فضا، فضای انتخابات نیست الان هم درباره طرح تبریز 2018 همین احساس را داریم. درسال 2018 قرار است تبریز پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی شود بنابراین قطب نمای همه کارها باید گردشگر باشد. الان چه کسی چه کاری انجام داده که تبریز در این سال میزبان حداقل 100 هزار گردشگر باشد این وظیفه بر عهده چه کسی بوده است آیا معاونت گردشگری باید در این باره کار می کرد؟   اصلی ترین موضوع این است که برآوردی نداریم که با چه اقداماتی قرار است میزبان چند نفر باشیم.

وی گفت: باید تورگردانان بسیج می شدند که چندین هزار گردشگر به تبریز بیاورند این اصل ماجراست. اگر بدانیم که چقدر گردشگر خارجی در این سال به تبریز می آیند ایجاد زیرساخت ها برای گردشگر ضروری خواهد بود.

وی با اشاره به صحبت های نماینده وزارت ورزش و جوانان در باره پیش بینی مسابقات ملی در سال 2018 گفت: ما ورزش ملی نمی خواهیم بلکه باید رویدادهای بین المللی در تبریز برگزار شود که از خارج از کشور گردشگر به ایران بیاید.

وی گفت: چرا هنوز دعوت نامه ها برای مراسم افتتاحیه تبریز 2018 برای کشورها و سفرا ارسال نشده است؟ ما باید حداقل برای 57 کشور دعوت نامه می فرستادیم آن هم از سه ماه قبل. باید از سازمان های بین المللی دعوت شود همین الان هم این کار دیر شده است چون تنها 70 روز دیگر به آغاز سال 2018 مانده است. ما می گوییم که یک افتتاح رسمی برای این طرح داشته باشیم که می توان آن را در اسفند ماه برگزار کرد.

وی گفت: باید مشوق هایی به تورگردانان بدهیم که در این مدت تور خارجی به ایران بیاورند چون اکثر آنها یاد گرفته اند تنها گردشگر از کشور خارج کنند.

نعمت زاده وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت و رئیس افتخاری ستاد تبریز 2018 در این برنامه گفت: باید مراسم افتتاحیه این طرح با حضور رئیس جمهور برگزار شود اگر ایشان در این برنامه حضور پیدا نکنند بهایی به این طرح داده نخواهد شد. همچنین معتقدم باید از ظرفیت رسانه های خارجی استفاده کرد.

وی گفت: باید از ظرفیت رسانه های خارجی نیز استفاده کرد، همچنین می توان رویدادهای ویژه ای را برای برخی ظرفیت های مشهور تبریز پیش بینی کرد، به عنوان مثال فرش تبریز بسیار مشهور است بنابراین ما باید یک رویداد ویژه برای آن داشته باشیم.

نعمت زاده گفت: من در برنامه های این طرح جای بخش خصوصی را ضعیف دیدم. از آنجا که بودجه برای بسیاری از طرح ها وجود ندارد می توان بسیاری از کارها را به بخش خصوصی واگذار کرد، ما حاضریم هر دو هفته یک بار نشستی گذاشته و تمام این اقدامات را پیگیری کنیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر