چرا باید قبل از خواب آرایش صورت را پاک کرد؟

خوابیدن با آرایش صورت آن هم به طور مداوم می‌تواند منافذ را مسدود کند، باعث جوش، سوزش و بافتی خشن روی پوست شود، اما مهم‌تر از همه، این عادت منجر به بروز علائم زودرس پیری و تجمع باکتری‌ها می‌شود. غفلت در پاک کردن آرایش چشم می‌تواند باعث خشکی، قرمزی، سوزش و عفونت شود. با بنیتا همراه باشید.

خوابیدن با آرایش صورت آن هم به طور مداوم می‌تواند منافذ را مسدود کند، باعث جوش، سوزش و بافتی خشن روی پوست شود، اما مهم‌تر از همه، این عادت منجر به بروز علائم زودرس پیری و تجمع باکتری‌ها می‌شود. غفلت در پاک کردن آرایش چشم می‌تواند باعث خشکی، قرمزی، سوزش و عفونت شود. با بنیتا همراه باشید.

احتمالاً در مورد به تعویق انداختن پاک کردن آرایش صورت و مضرات آن شنیده‌اید. پاک کردن ریمل، سایه‌ی ابرو و رژلب قبل از خواب بسیار مهم است. اگر در این کار کوتاهی کنید، قطعاً انتظار داشته باشید که آسیب‌های زیادی را روی زیبایی‌تان ببینید. آیا هنوز در مورد مزایای پاک کردن هر شب آرایش  متقاعد نشده‌اید؟ در اینجا چشم شما را روی برخی حقایق باز می‌کنیم تا فوراً آرایشتان را با دستمال مرطوب پاک کنید.

1- آرایش صورت روی هر نوع پوستی تأثیر منفی دارد

اگر معمولاً عادت دارید با آرایش صورت بخوابید اشتباهی را در مورد زیبایی‌تان مرتکب می‌شوید که غیرقابل بازگشت است. پاک نکردن آرایش نه تنها می‌تواند منافذ پوست را مسدود کند، بلکه می‌تواند شرایط خاصی را برای پوست ایجاد کند که مقابله با آنها سخت است. هر نوع آرایشی تأثیر متفاوتی روی پوست دارد. اگر شما مبتلا به بیماری‌های خاص پوستی مانند روزاسه یا آکنه هورمونی هستید، و فراموش می‌کنید که آرایشتان را پاک کنید، احتمالاً مناطق آسیب دیده‌ی بیشتری را روی پوستتان مشاهده خواهید کرد. به علاوه، اگر پوست شما چرب یا مستعد ابتلا به آکنه است، این احتمال وجود دارد که هر روز جوش‌هایی به پوستتان اضافه شود. به همین دلیل بهتر است از انواع پوست‌ها با دقت مراقبت شود و قبل از خواب آرایشتان پاک شود. واضح است، کسی که پوست حساس، چرب، یا مستعد آکنه دارد، در صورت پاک نکردن آرایش در شب، به احتمال زیاد صبح روز بعد لکه‌های بیشتری را می‌بیند.

2- فونداسیون‌های آرایشی بدترین محصولات برای خوابیدن هستند

خوابیدن با هر نوع آرایش برای پوست مضر است، اما محصولاتی وجود دارند که اگر برای مدت زمان طولانی روی پوستتان بمانند چهره‌ی شما را خراب‌تر می‌کند. برای مثال، فونداسیون آرایشی می‌تواند آکنه را افزایش دهد و اگر به درستی پاک نشود خطوط ریزی را روی پوست ایجاد می‌کند. فونداسیون آرایشی محصولی است که باید هر روز پاک شود، به خصوص اگر چرب باشد. هنگامی که محصولاتی مانند این‌ها را به درستی پاک نکنیم، کلاژن پوست را از بین می‌برند، و چین و چروک، منافذ مسدود، و آکنه را افزایش می‌دهند.

آرایش صورت


3- آرایش چشم می‌تواند شما را ژولیده و آشفته کند

آرایش های چشم مانند: ریمل مژه و ابرو و خط چشم به اندازه‌ی فونداسیون‌های آرایشی مخرب هستند، چون محصولات چشم می‌توانند موجب عفونت ناخواسته‌ی چشم و التهاب آن شوند. علاوه بر تحریک و التهاب چشم، مژه‌ها هم می‌توانند از ریمل مژه و ابرو آسیب ببینند. استفاده از محصولات آرایشی چشم در طول شب نیز می‌تواند برای مژه‌های شما مضر باشد. ریمل مژه و ابرو می‌تواند باعث شکنندگی، سستی و حتی سریع‌تر ریختن آنها شود.

4- خوابیدن با رژلب باعث خشکی و ترک لب می‌شود

رژ لب حتی در خواب هم معایبی دارد، به ویژه اینکه، مواد تشکیل دهنده‌ی بسیاری از آنها، مواد خشک است. اگر در طول شب رژلب خود را پاک نکنید، به مسدود شدن منافذ پوست اطراف لب هم منجر می‌شود. هر شب رژ لب خود را پاک کنید و  برای صاف و نرم کردن آن از مرطوب کننده‌ای استفاده کنید.

محصول مرتبط: شیر پاک کن لورال مدل Eclat Sublimist حجم 200 میل

شیر پاک کن

5- نحوه‌ی پاک کردن آرایش صورت به خود شما بستگی دارد

برای از بین بردن مناسب و مؤثر آرایش، بهتر است محصول‌پاک کننده را بر اساس نوع آرایشتان انتخاب کنید. مواد چرب و یا آبدار برای از بین بردن خط چشم‌ها و ریمل‌های ضد آب مناسب هستند. همچنین از بین بردن آرایش با دستمال مرطوب می‌تواند به کسانی که می‌خواهند آرایششان را سریع از بین ببرند کمک کند. در حالی که محصولاتی مانند دستمال مرطوب کاملاً راحت هستند، اما دستمال‌های مرطوب‌ نباید جایگزین پاک کننده‌های طبیعی شوند. با این حال، استفاده از دستمال مرطوب مطمئناً بهتر از خوابیدن با فونداسیون، کرم پودر برنزه و سایه ‌ی چشم است.

اکثر دستمال های مرطوب‌ به گونه ای طراحی شده‌اند که آرایش را از کل صورت پاک کنند بنابراین اگر شما از آنها در مناطق ظریفی مانند اطراف چشم استفاده می‌کنید، باید در نهایت ملایمت این کار را انجام بدهید. پس همین امشب دستمال مرطوب را بردارید، و هرگز با آرایش نخوابید.

منبع: بنیتا


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان