از تایید نشدن تعرض به دانش‌آموز ارومیه‌ای تا جزییات ابلاغیه جدید بیمه سلامت ایران

بسته اخبار اجتماعی ایسنا در سومین روز آبان

انتقاد نژاد بهرام از سکوت رسانه ملی در مقابل "نجفی"، جزییات ابلاغیه جدید بیمه سلامت ایران، دانش‌آموز ارومیه‌ای مورد بی‌حرمتی قرار گرفته اما تعرض تایید نشده است، توان تولید روزانه ۵ مگاوات برق از زباله‌های تهران و ۶۶ درصد خانوارهای «تک نفره» زن سرپرست هستند از جمله عناوین خبرهای اجتماعی سومین روز آبان ماه است.

بسته اخبار اجتماعی ایسنا در سومین روز آبان

به گزارش ایسنا، سرویس اجتماعی ایسنا امروز بیش از 50 خبر را روی خروجی خود منتشر کرده است که برخی از مهمترین آن‌ها در ادامه می‌آید:

انتقاد نژاد بهرام از سکوت رسانه ملی در مقابل "نجفی"

زهرا بهرام نژاد -عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران، ری و تجریش- نسبت به سکوت رسانه ملی در مقابل اقدامات مدیریت شهری واکنش نشان داد و گفت: در ابتدا این موضوع در حد گمانه‌زنی بود، اما گویا مساله جدی‌تر از این حرف‌ها است.

سفر شهردار تهران به عراق برای اربعین

امین عارف نیا -رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران- از بررسی زمینه‌های سفر نجفی به عراق خبر داد و گفت: از روز گذشته هیات شهرداری برای سرکشی به خدماتی که توسط شهرداری تهران در دو شهر نجف و کربلا به زائران اربعین حسینی ارائه می‌شود، به عراق سفر کرده‌اند.

جزییات ابلاغیه جدید بیمه سلامت ایران و استثنائات آن

دکتر طاهر موهبتی -مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران- درباره ابلاغیه اخیر این سازمان مبنی بر لزوم استفاده بیمه‌شدگان صندوق "بیمه رایگان همگانی" تنها از خدمات بخش دانشگاهی و دولتی توضیح داد.

برخی‌ها در تولید صافی دیالیز از رانت استفاده می‌کنند/بنا نیست از جیب مردم هزینه کنیم

وزیر بهداشت درباره وضعیت واردات صافی دیالیز به کشور، گفت: به عنوان وزارت بهداشت از تولید داخل حمایت می‌کنیم، اما حمایت از تولید داخل نباید به هر قیمتی انجام شود و بنا نیست که از جیب مردم برای خرید صافی دیالیز، دو برابر مقدار معمول آن را پرداخت کنیم؛ چرا که قیمت صافی دیالیز در دنیا 50 درصد ارزان‌تر از قیمت تولید داخل است.

66 درصد خانوارهای «تک نفره» زن سرپرست هستند

یک جامعه شناس با اشاره به اینکه تأخیر در ازدواج مربوط به همه گروه‌های جامعه نیست و نمی‌توان آن را یک معضل اجتماعی دانست، گفت: این واقعه جمعیت شناسی بیشتر گریبان گیر اقشار تحصیل کرده است که در عین داشتن شغل، به دنبال درآمد بالاتر هستند. این افراد به دنبال این هستند تا با ازدواج در سنین بالاتر انتخاب اصلح داشته باشند و اندیشیده‌تر عمل کنند.

شهلا کاظمی‌پور همچنین گفته است: تعداد کل خانوارهای ایرانی در سال 95 حدود 24 میلیون نفر است که درصد خانوارهای زن سرپرست در سال 85 ، بیش از 1.5 میلیون نفر (9.4 درصد ) بوده که این تعداد در سال 95 با رسیدن به بیش از 3 میلیون نفر به 12.7 درصد افزایش یافته است.

گرایش جوانان به «تنهازیستی» و 18 تیپی که نسبت به ازدواج تمایلات متفاوت دارند

علی احمدی -جامعه‌شناس- با اشاره به دلایل تأخیر در ازدواج و تنهازیستی در جامعه گفت: دوری از نظارت والدین و سخت گیری آنان، شکاف بین نسلی،  دست یابی جوانان به سطحی از  درآمد و تحصیلات که زندگی مجردی را برایشان امکان پذیر می‌کند و  فرار از اصرار خویشاوندان برای ازدواج، از دلایل تمایل آنان به تنهازیستی است.

دانش‌آموز ارومیه‌ای مورد بی‌حرمتی قرار گرفته اما تعرض تایید نشده است

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ماجرای تعرض به دانش آموز ارومیه‌ای اظهار کرد: تعرض به آن معنا که در رسانه ها مطرح شده بود، اتفاق نیفتاده است و هنوز مراجع رسمی آن را تایید نکرده‌اند، اما انجام بی حرمتی، از سوی آنان تایید شده است.

توان تولید روزانه 5 مگاوات برق از زباله‌های تهران

محمد حسین بازگیر رییس اداره محیط زیست شهر تهران با بیان اینکه در برخی مراکز دفع پسماند شهر تهران از زباله برق تولید می‌شود و وزارت نیرو باید پاسخگو باشد که آیا از این برق در شبکه برق سراسری استفاده می‌شود یا خیر، گفت:در طرح جامع مدیریت پسماند شهر تهران به موضوع تولید برق از زباله اشاره و جزییات آن آورده شده است.

انتقاد کهرم از وضعیت محیط بانان/ دولت باید فکری به حال محیط‌زیست کند

اسماعیل کهرم -مشاور سابق رئیس سازمان حفاظت محیط زیست- گفت: ما سال‌های سال است فریاد زده و التماس می‌کنیم تا اجازه استخدام حداقل 1000 محیط‌بان را بدهند، اما تاکنون این اتفاق نیز نیافتاده است.

انتقاد از تحرکات مردمی در مقابله با پروژه سدسازی ترکیه

ضیاءالدین شعاعی -مدیر ملی ستاد مقابله با پدیده گرد و غبار- ضمن انتقاد از برخی تحرکات اجتماعی داخل کشور که برای اعتراض به پروژه‌های سدسازی دولت ترکیه شکل گرفته است، گفت: این موضوع با جدیت توسط وزارت خارجه کشور دنبال می‌شود و ستاد مقابله با گرد و غبار به عنوان همکار در تامین اطلاعات فعال است.

اختصاص 5 بالگرد برای اربعین/ اعلام شماره تماس برای کمک به زائران

مرتضی سلیمی -رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر- به تشریح تمهیدات این سازمان برای مراسم اربعین پرداخت و گفت: در استان‌های خوزستان، کرمانشاه و ایلام، قرارگاه و پایگاه‌هایی برای خدمت‌رسانی به زائران آماده شده است.

دستگیری عامل آزار و اذیت زنان در تهران

سرهنگ حمیدرضا یار احمدی -سرپرست پلیس آگاهی تهران بزرگ- از دستگیری عامل آزار و اذیت هشت زن و دختر در تهران خبر داد و گفت: چندی پیش شکایت‌هایی مبنی بر اذیت و آزار چند زن و دختر جوان به پلیس اطلاع داده شد که با توجه به حساسیت موضوع کارآگاهان در اداره شانزدهم پلیس آگاهی، پرونده را تحت بررسی‌های ویژه خود قرار دادند.

پنج تیتر زیر، پربازدیدترین اخبار امروز اداره اجتماعی تا لحظه انتشار این خبر هستند که می‌توانید با کلیک روی هرکدام از آنها به متن کامل آن دسترسی داشته باشید:

جزییات ابلاغیه جدید بیمه سلامت ایران و استثنائات آن

66 درصد خانوارهای «تک نفره» زن سرپرست هستند

دانش‌آموز ارومیه‌ای مورد بی‌حرمتی قرار گرفته اما تعرض تایید نشده است

نجفی خبر داد: کشف بدهی شهرداری به بنیاد تعاون ناجا

توان تولید روزانه 5 مگاوات برق از زباله‌های تهران

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر