نظر وکیلی درباره لغو عضویت سپنتا نیکنام: شورای نگهبان در هر ساعتی می‎تواند نظرش را اعلام کند

نامه‌نیوز نوشت: عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره نظر فقهای شورای نگهبان درباره لغو عضویت نماینده زرتشتی شورای شهر یزد می گوید: شورای نگهبان می‌تواند در هر ساعتی که تشخیص دهد مغایرت قوانین با شرع را اعلام کند.

محمد علی وکیلی، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در مورد بررسی های هیات رئیسه مجلس دربار ماجرای لغو عضویت سپنتا نیکنام، نماینده زرتشتی شورای شهر یزد،گفت: با توجه به موضع جدید فقهای شورای نگهبان ما باید مجدد موضوع را بررسی کرده و قاعدتا باید موضع جدید بگیریم.

وی در پاسخ به این سوْال که قوانین مصوب مجلس طبق قانون و شرع در شورا مورد تأیید قرار می گیرند، چگونه است که این قانون ٤سال قبل برای سپنتا نیکنام مشکلی ایجاد نکرد و در دور جدید مشکل شرعی پیدا کرده است، اظهار داشت: اینها اشکالاتی است که ما داریم اما قانون اساسی تفسیر قانون را به عهده شورا گذاشته است و کشف این مغایرت نیز با شورای نگهبان است، ما به لحاظ محتوای این اشکال را وارد نمی دانیم اما به لحاظ شکلی شورای نگهبان می تواند این مغایرت را کشف و تفسیر کند.

وکیلی بیان کرد: از نظر ما شاید این ایراد وارد نباشد اما شورای نگهبان می تواند در هر ساعتی که تشخیص دهد مغایرت قوانین با شرع را اعلام کند.

27214

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر