تویوتا از نسخه فیس لیفت شده تویوتا یاریس سدان و هاچ بک رونمایی کرد که این خودرو به طور اختصاصی برای بازار آسیا طراحی شده است. همچنین این خودرو در بازار هندوستان نیز به طور گسترده به فروش خواهد رفت. یاریس در بازار آسیا با رقبایی همچون نیسان سانی، هوندا سیتی و سوزوکی Ciaz روبرو است. یاریس جدید به یک موتور بنزینی به حجم 1.2 لیتر مجهز است که می تواند 87
اسب بخار قدرت و 108 نیوتون متر گشتاور را تولید کند. این موتور به یک جعبه دنده ضریب متغیر و یا 5 سرعته دستی متصل است. مشخصاتی که گفته شد مربوط به مدل هاچ بک این خودرو است و مدل سدان به پیشرانه 1.5 لیتری 110 اسب بخاری و پیشرانه دیزلی 1.4 لیتری 93 بخاری مجهز است که این پیشرانه دیزلی میتواند 205 نیوتون متر گشتاور را نیز تولید کند.
![تویوتا یاریس](/Upload/Public/Content/Images/1396/08/06/2022320107.jpg)
تویوتا یاریس
مصرف سوخت مدل بنزینی 7 لیتر در جاده و 9 لیتر در شهر است اما در صورتی که این خودرو را با گیربکس اتوماتیک سفارش دهید مصرف شهری آن به 11 لیتر و مصرف جاده ی آن به 8.1 افزایش پیدا خواهد کرد. مدل دیزلی نیز 7 لیتر در هر صد کیلومتر را در شهر و 5.5 لیتر در جاده مصرف می کند.
![تویوتا یاریس](/Upload/Public/Content/Images/1396/08/06/2022320431.jpg)
تویوتا یاریس
در خصوص طراحی مدل جدید یاریس باید گفت که تویوتا از طراحی مدل آسیایی کرولا در این خودرو الهام گرفته است، چراغهای جلو حالتی اسپرت تر پیدا کرده اند و ابعاد جلو پنجره نیز افزایش پیدا کرده است ضمن اینکه شاهد استفاده از نوارهای ال ای دی در بخش جلوی خودرو هستیم. در نمای جانبی نیز دستگیره های براق درها جلب توجه می کنند. در خصوص نمای عقبی خودرو نیز شباهت بسیار زیادی با مدل کرولا به چشم میخورد. با وجود اینکه طراحی ظاهری امری سلیقه ای است اما به نظر
خودروبانک طراحی قبلی یاریس به مراتب دلنشین تر از مدل فیس لیفت شده است.
![تویوتا یاریس](/Upload/Public/Content/Images/1396/08/06/2022320918.jpg)
تویوتا یاریس
در مورد هاچ بک نیز نمایی جلو با مدل سدان یکسان است اما نمای عقبی بسیار شبیه به مدل اروپایی یاریس شده است. در داخل کابین شاهد استفاده از سیستم مالتی مدیا در کنار مانیتور 7 اینچی لمسی هستیم که درون این مانیتور به صورت یکپارچه از سیستم رهیاب ماهواره ای و دوربین دید عقب نیز استفاده شده است و قابلیت های اندروید اتو و اپل کارپلی نیز موجود هستند.
فعلاً در بازار ایران هیچ خودرویی اجازه ثبت سفارش ندارد اما به نظر می رسد با باز شدن ثبت سفارش، بتوانیم شاهد این نسخه از تویوتا یاریس در بازار داخلی ایران باشیم. در ایران، تویوتا یاریس رقبایی چون هیوندای اکسنت دارد و باید دید که در صورت واردات، ایرتویا چه قیمتی برای آن در نظر خواهد گرفت.