میرصادقی: درویشیان حرف‌های خودش را می‌زد

جمال میرصادقی گفت: علی اشرف درویشیان حرف‌های خودش را می‌زد اما اذیتش می‌کردند و جلوی چاپ آثارش را می‌گرفتند.

میرصادقی: درویشیان حرف‌های خودش را می‌زد

این نویسنده پیشکسوت در گفت‌وگویی با ایسنا، درباره علی اشرف درویشیان و نوشته‌هایش با بیان این مطلب گفت: من با درویشیان دوست بودم. امروز برایم روز غم‌زده‌ای است؛ درویشیان نویسنده بافضیلتی بود. 

او ادامه داد: آنچه که در کار درویشیان مهم است و به آثار او فضیلت می‌دهد این است که او خوانندگانش را انتخاب می‌کرد. برعکس ما که می‌نویسیم و خوانندگان می‌آیند کتاب ما را انتخاب می‌کنند اما او اینگونه نبود، داستان‌هایش را ساده می‌نوشت و دنبال ساختار آنچنانی برای داستان‌هایش نبود. سعی می‌کرد توجه خواننده را به معنای داستان جلب کند اما همین مسئله باعث شده بود که عده‌ای قبولش نداشته باشند.

میرصادقی که در پی درگذشت درویشیان سخن می‌گفت، یادآور شد: دو سال پیش در جلسه‌ای حضور داشت و آنجا گله می‌کرد که کسانی او را قبول ندارند. من به او گفتم که آنها اشتباه کرده‌اند؛ تو مردمی هستی و می‌مانی. تو حرف‌های خودت را می‌زنی. حرف‌هایی که صمیمانه است و از دلت بیرون می‌آید و این همبستگی و پیوندت با مردم عادی همیشه می‌ماند.

او با بیان اینکه امروز به خاطر درگذشت علی اشرف درویشیان به شدت غم زده گفت: درویشیان مرد خیلی افتاده‌ای بود. آدمی بود که تن به سانسور نداد. زندانش کردند و اجازه چاپ کتاب‌هایش را ندادند، اما او ایستادگی کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر