چه می شد اگر؟ (قسمت اول)

آیا تا به حال به این فکر کردید که اگه کره زمین مکعبی بود چه اتفاقی می افتاد؟ اگر در آب زندگی می کردید چی میشد؟ یا چی میشد اگه تمام بمب های هسته ای با هم منفجر میشدن؟ در این قسمت از بدونیم با چه می شدهایی که ممکنه همین حالا ذهن شما رو به خودش مشغول کرده باشه آشنا بشید.

چه می شد اگر…؟ (قسمت اول)

آیا تا به حال به این فکر کردید که اگه کره زمین مکعبی بود چه اتفاقی می افتاد؟ اگر در آب زندگی می کردید چی میشد؟ یا چی میشد اگه تمام بمب های هسته ای با هم منفجر میشدن؟ در این قسمت از بدونیم با چه می شدهایی که ممکنه همین حالا ذهن شما رو به خودش مشغول کرده باشه آشنا بشید.

کروی بودن زمین

چه می شد اگر تمام حشرات می مردند؟

در موارد زیادی از دست دادن هر نوع موجودی برای اکوسیستم خوب نیست چون ساختار اکوسیستم ها مثل اهرام است. اگر به عنوان مثال در زنجیره غذایی هر کدام از گونه های موجودات را حذف کنیم به عنوان قورباغه، سپس جمعیت موجوداتی که قورباغه از آن ها تغذیه می کند بسیار گسترده می شود. از طرف دیگر موجوداتی که خوراکشان قورباغه است نیز می میرند چون غذای کافی ندارند تا بتوانند نسل خود را باقی بگذارند.

اما اگر تمام حشرات را بکشیم چه اتفاقی می افتد؟ حشرات علاوه بر آزاردهنده بودن عامل انتقال بیماری ها نیز هستند. از طرفی آن ها بخشی از زنجیره غذایی هستند. لارو حشرات توسط قورباغه و ماهی ها خورده می شود.

کاترین روچون یکی از حشره شناسان دانشگاه مانیتوبا می گوید با از بین رفتن تمام حشرات اتفاق مهمی در دنیا نمی افتد و بعد از مدتی طبیعت دوباره به حالت عادی خودش برمی گردد چون هیچکدام از حشرات و حیوانات به هم وابسته نیستند. پس مشکلی در حذف این پشه ها و مگس های آزاردهنده نیست.

زندگی در آب

چه می شد اگر در آب زندگی می کردیم؟

طبق مصاحبه ای که با یک متخصص پوست شده است اگر انسان در آب زندگی کند در روز اول نهایت روز دوم دچار یکسری مشکلات می شود. بین لایه رویی پوست (اپیدرمیس) و لایه میانی پوست (درمیس) حباب هایی شکل می گیرد. این حباب در مدت کوتاهی میترکند و پوست از بدن جدا می شود. وقتی پوست از بدن جدا می شود لایه درمیس با آب تماس برقرار می کند و پوست ملتهب می شود. در صورتی که درمان نشود امکان مرگ وجود دارد.

چه می شد اگر آتشفشان یلواستون فوران می کرد؟

آخرین باری که این آتشفشان فوران کرد 174 هزار سال گذشته بود. اگر دوباره فوران کند چه اتفاقی می افتد؟ مشکل تنها مواد مذاب نیست چون امکان تخلیه فوری مکان وجود دارد. دود و خاکستر آتشفشان تا 500 مایلی پخش می شود و وقتی روی زمین می نشیند ضخامت آن 10 سانتیمتر است. کشاورزی در این مناطق غیرممکن می شود و مسیر رودخانه ها با خاکستر بسته می شود. گاز سولفور دی اکسید در هوا پخش می شود که بوی مشمئز کننده ای دارد. به علاوه گاز و خاکستر باعث می شود جلوی نور خورشید به زمین گرفته شود و آن مناطق سرد شوند. این سرما 10 سال طول می کشد و تولید محصولات کشاورزی کاهش پیدا می کند و در نهایت منجر به خشکسالی می شود.

چه می شد اگر زمین مکعبی بود؟

اگر زمین مکعبی بود تمام آب ها و اتمسفر به مناطقی جذب می شدند که جاذبه قوی تری دارند و این مناطق در مرکز هر سمت مکعب قرار دارند. در مرکز هر سمت مکعب ممکن است اقیانوس های خیلی بزرگ وجود داشته باشد و هر کدام از سمت های مکعب دارای اکوسیستم های بسیار متفاوت باشند. گوشه ها و لبه های مکعب هوای کمتری دارند.

انفجار ماه

چه می شد اگر زمین صاف بود؟

اگر زمین صاف بود اولین مشکلی که پیش می آمد مشکل جو بود. جو زمین کم می شود و این مشکل در لبه های زمین شدت پیدا می کرد. بدون جو هوا وجود ندارد بنابراین زندگی روی کره زمین غیر ممکن می شد.

چه می شد اگر کره زمین نمی چرخید؟

زمین هزار مایل در ساعت می چرخد. اما چه می شد اگر زمین نمی چرخید؟ دو احتمال وجود دارد. اگر زمین ناگهانی متوقف شود همه اجسام از روی زمین جدا شده و در هوا شناور می شوند. اگر هم به صورت تدریجی این اتفاق بیفتد. اگر چرخش کره زمین در طول بیلیون ها سال متوقف شود اجسام از روی کره زمین جدا نمی شوند بلکه زندگی بسیار متفاوت می شود. روزها و شب ها 6 ماه طول می کشند. یعنی یک روز ممکن است به اندازه یک سال طولانی شود. چرخش زمین نیروی گریز از مرکز در استوا ایجاد می کند و این باعث ایجاد برآمدگی می شود. این برآمدگی اقیانوس ها را سرجایشان نگه می دارد. اگر کره زمین نچرخد تمام اقیانوس ها به بالا و پایین کره زمین جاری می شوند و زمین باریکی در اطراف کره زمین به جای می گذارند. انسان ها در مدت زمان کوتاهی در این زمین باریک زنده می مانند. اگر کره زمین نمی چرخید میدان الکتریکی که ما را از اشعه های کیهانی حفظ می کند از بین می رفت و باعث می شد اتمسفر زمین توسط باد خورشیدی از بین برود و بدون اتمسفر انسان ها مدت زیادی نمی توانند زنده بمانند.

چه می شد اگر

چه می شد اگر ماه منفجر می شد؟

اگر ماه منفجر شود قطعات آن به صورت حلقه  دور کره زمین را احاطه می کنند و برای انسان ها ترک کره زمین غیرممکن می شود. قطره های شعله ور 5000 الی 10000 سال بعد از انفجار کره ماه روی کره زمین می بارد و حرارت به قدری بالا می رود که اقیانوس ها تبخیر می شوند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر