می‌توان لاغر شد (۱)

بخش اول- با توجه به تبلیغات مختلف در این زمینه بله کار آسانی است؛ فقط باید چند عدد قرص بخورید. فلان رژیم غذایی را دنبال کنید و یا از برخی تجهیزات موجود استفاده نمایید.

می‌توان لاغر شد (1)

تحریریه زندگی آنلاین

با توجه به تبلیغات مختلف در این زمینه بله کار آسانی است؛ فقط باید چند عدد قرص بخورید. فلان رژیم غذایی را دنبال کنید و یا از برخی تجهیزات موجود استفاده نمایید. ولی حقیقت چیزی دیگری است؛ چرا که ما بیلیون‌ها دلار صرف کاهش وزن می‌‌کنیم، اما باز هم چاق و سنگین وزن هستیم. پس کاهش وزن کار ساده‌ای نیست.

مشکلات پیچیده، راه‌حل‌های ساده

کاهش وزن به ساده‌ترین شکل ممکن یعنی سوزاندن کالری زیاد و مصرف کالری اندک. یعنی اینکه باید آب را جایگزین برخی نوشیدنی‌ها و نوشابه‌ها کنیم، به جای برخی غذاهای پرکالری، سبزیجات تازه بخوریم و هر روز 20 دقیقه پیاده‌روی کنیم. بله به همین سادگی است که گفته شد. اما چرا با این همه سادگی باز هم انجام آن تا این اندازه دشوار است و چرا نتیجه دلخواه را به دست نمی‌آوریم.

نگرش و طرز فکر شما

اگر کاهش وزن برای شما فقط به این منظور است که از قافله عقب نمانید و جوانب مهم وزن ایده‌آل و سلامت بیشتر برایتان چندان اهمیتی ندارد. این کار برای‌تان دشوار خواهد شد. کاهش وزن یک هدف بسیار مهم است و اگر شما چنین نگرشی در مورد آن داشته باشید، در صورت نتیجه نگرفتن، در مدتی کوتاه دلسرد می‌شوید و دیگر برنامه‌های خود را برای کاهش وزن ادامه نمی‌دهید.

پس برای رسیدن به این هدف مهم باید انگیزه‌های خود را بزرگ‌تر و قوی‌تر کنید و دلایل بیشتر و مهم‌تری برای کاهش وزن داشته باشید؛ دلایلی که شما را در رسیدن به هدف‌تان راسخ‌تر و مصمم‌تر کند.

غذا خوردن

بهتر است شیوه غذا خوردن را تغییر دهید. یکی دیگر از راه‌هایی که می‌توانید با کمک آن همیشه وزن مناسب خود را حفظ کنید، یک برنامه غذایی سالم است. غذاهای ناسالم را از برنامه غذایی‌تان حذف و غذاهای سالم را جایگزین آنها کنید. برای این منظور می‌توانید:  موقع خرید زمان بیشتری صرف کنید و برچسب محصولاتی را که می‌خرید به دقت بخوانید تا بدانید از چه موادی تهیه شده‌اند. 

به محض آنکه احساس کردید گرسنگی‌تان برطرف شده، از ادامه غذا خوردن صرف‌نظر کنید.  در مورد هر چیزی که داخل دهان‌تان می‌گذارید، انتخاب‌های هوشیارانه‌تری داشته باشید. برای آنکه برنامه شما برای کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده‌آل، ادامه داشته باشد و متوقف نشود، باید به آنچه می‌خورید، اهمیت دهید. به جای آنکه زمان زیادی را گرسنه بمانید، بهتر انتخاب کنید و بیشتر بخورید.

تمرینات ورزشی

اگر به طور مرتب و به اندازه کافی ورزش نکنید، به سختی خواهید توانست وزن خود را به اندازه ایده‌ال برسانید. بله شاید بتوان با برخی رژیم‌های غذایی و بدون ورزش، وزن کم کرد؛ اما این کار با سختی بیشتر و در مدت زمان طولانی‌تر اتفاق می‌افتد. نیاز نیست که هر روز چند ساعت در باشگاه مشغول ورزش و تمرین باشید، فقط با یک برنامه‌ریزی دقیق، روزی چند دقیقه از وقت‌تان را به این کار اختصاص دهید.

محیط پیرامون شما

گاهی اوقات نمی‌توانید همه چیزها را تحت کنترل درآورید. ممکن است در محیط کار خود، چیزهایی داشته باشید که فریب‌تان بدهند. برای رسیدن به اندام لاغرتر و متناسب‌تر باید اطراف خود را از چیزهای سالم پر کنید. یعنی اینکه کمی پول هزینه کنید و برخی وسایل و امکانات را برای خود فراهم سازید تا شما را به هدف‌تان نزدیک‌تر کند. مثلاً چند سی‌دی آموزشی ورزش بخرید و به جای تماشای برنامه‌های همیشگی تلویزیون از آنها استفاده و با آنها تمرین کنید. یخچال خود را پر از میوه‌های تازه و رنگارنگ کنید تا با باز کردن در یخچال به سراغ آنها بروید، نه غذاهای آماده، فست فودها و هله و هوله.

شیوه زندگی‌تان

اگر می‌خواهید زندگی سالمی داشته باشید، باید خواستار ایجاد تغییراتی در شیوه زندگی خود باشید. قرار نیست یک‌شبه همه چیز را عوض کنید؛ فقط آماده پذیرش تغییرات ساده و کوچک باشید. برخی از چیزهایی که برای رسیدن به یک زندگی سالم نیاز دارید، به قرار زیر است:

 روال هر روزه: صبح‌ها زودتر از خواب بیدار شوید تا زمان بیشتری برای تهیه یک ناهار سالم و مناسب در اختیار داشته باشید.

 محدودیت‌ها: شما به برخی برنامه‌های جدید نیاز دارید؛ مثلاً لازم است که مدت تماشای تلویزیون را کاهش دهید و کمتر پای کامپیوتر بنشینید. 

 بوفه منزل: برخی افراد عادت دارند خانه‌شان را پر از انواع خوراکی‌ها و هله و هوله کنند. به این ترتیب هر چند دقیقه یکبار وسوسه می‌شوند از سبد خوراکی‌ها چیزی بردارند و بخورند. ما پیشنهاد می‌کنیم که این بخش از خوراکی‌ها را از منزل‌تان حذف کنید و اگر همسرتان یا شخص دیگری آنهارا خرید و به خانه آورد، جایشان را تغییر دهید تا برحسب عادت به سراغشان نروید و به آنها دستبرد نزنید...

برای خواندن بخش دوم- می‌توان لاغر شد- اینجا کلیک کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان