روز جمعه بود که یکی از همکاران ما در
خودروبانک با یک خودروی پرطرفدار اما با چهرهای جدید مواجه شد. خودروی
جک S5 فیسلیفت که با پلاک گذرموقت در تهران رویت شده، همان نمونهای است که قبل از عرضه
جک S5 در شهر کرمان و در کارخانه کرمان موتور وجود داشت و عکسهایی از آن در رسانههای خودرویی پخش شد. اما وقتی این خودرو با پلاک گذرموقت یا بهتر بگوییم با پلاک آزمایش فنی آن هم در شهر تهران رویت میشود، به معنای انجام پروسه تستهای جادهای و شهری از این خودرو است. تستهایی که قبل از عرضه و شروع تولید یک خودرو انجام میشود و به نظر میرسد زمان عرضه
جک S5 فیسلیفت نزدیک باشد.
نمونهای که در این تصویر میبینید، در وبسایت رسمی جک به نام S5 II معرفی شده و عکسهای کاملی از آن موجود است که در زیر برای شما قرار دادهایم. در نمونهای که در تهران مشاهده شده و در عکس بالا میبینید، به غیر از تغییرات ظاهری در جلو، چراغهای مخصوص روز زنون و همچنین سقف پانوراما نیز بکار رفته است ولی در نمای کناری و عقب خودرو هیچ تفاوتی با نمونه کنونی ندارد و حتی از همان رینگها روی مدل فیسلیفت استفاده شده ولی باید دید در زمان تولید و عرضه نیز در نهایت چه تغییراتی روی این خودرو اعمال خواهد شد.
با نیم نگاهی به سایت جک، متوجه میشویم که این خودرو از نظر پیشرانه تفاوتی با مدل کنونی ندارد و از همان پیشرانه 2 لیتری توربو بهره میبرد.
حال سوال اصلی اینجا است که آیا واقعاً نسخه فیسلیفت از
جک S5 توسط کرمان موتور به بازار ایران عرضه خواهد شد و این زمان کی خواهد بود؟ با توجه به فشردگی خط تولید کرمان موتور و قراردادهای جدیدی که این شرکت در سال جاری انعقاد کرده، شاید این خودرو سال جاری به بازار ایران عرضه نشود و حتی پیشبینی میشود که عرضه آن اوایل سال آتی شروع شود اما تست این خودرو در شهر تهران با پلاک آزمایشی میتواند شبهات را بر عدم عرضه این خودرو منتفی کند و احتمالاً دیر یا زود شاهد عرضه آن توسط کرمان موتور خواهیم بود.
با توجه به رقابت سخت در رده 90 الی 100 میلیون تومانی، شاسیبلندهای چینی زیادی در این رده قیمتی مدعی هستند و
جک S5 با توجه به قدیمیتر بودن، خوشنامی و عرضه مناسب توانسته یکی از بهترین گزینههای این رده قیمتی بین شاسیبلندهای چینی بازار باشد و احتمالاً میتوان شاهد فروش مناسب
جک S5 II در زمان عرضه این خودرو بود.