لیسانسه‌ها بالاترین جمعیت بیکار

فارغ التحصیلان مقطع لیسانس بیشترین سهم را از جمعیت بیکار کشور دارند و شاغلان دارای مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی نیز بیشترین جمعیت شاغل کشور را به خود اختصاص داده‌اند

لیسانسه‌ها بالاترین جمعیت بیکار

فارغ التحصیلان مقطع لیسانس بیشترین سهم را از جمعیت بیکار کشور دارند و شاغلان دارای مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی نیز بیشترین جمعیت شاغل کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش ، مهر نوشت: جزئیات جدیدترین آمار به دست آمده از مرکز آمار ایران در خصوص جمعیت شاغل و بیکار کشور به تفکیک وضع سواد و دوره تحصیلی نشان می‌دهد، از مجموع 22 میلیون و 550 هزار نفر فرد شاغل در کشور، بالغ بر 20 میلیون و 650 هزار نفر جزو «شاغلان باسواد» و یک میلیون و 933 هزار نفر نیز جزو شاغلان بی‌سواد محسوب می‌شوند.

بر اساس تعاریف مرکز آمار ایران، کسانی که بتوانند به زبان فارسی یا هر زیان دیگری متن ساده‌ای را بخوانند و بنویسند، باسواد تلقی می شوند که از از دوره ابتدایی تا دکتری تخصصی را شامل می‌شود. همچنین کسانیکه نمی‌توانند بخوانند و بنویسند و فقط می‌توانند بخوانند، در بین جمعیت بی سواد قرار دارند.

بر همین اساس، بیشترین جمعیت «شاغل» کشور، دارای مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی هستند به طوریکه بالغ بر 5 میلیون و 38 هزار نفر از شاغلان را تشکیل می‌دهند. سپس شاغلانِ با تحصیلات دوره راهنمایی با بیش از 4 میلیون و 944 هزار نفر و دوره ابتدایی با 4 میلیون و 882 هزار نفر بیشترین جمعیت شاغل کشور را شامل می‌شوند.

همچنین در بین جمعیت شاغل کشور، فارغ التحصیلان مقطع لیسانس بیش از 3 میلیون و 123 هزار و 900 نفر از شاغلان کشور را به خود اختصاص دادند. در عین حال یک میلیون و 114 هزار نفر از جمعیت شاغل دارای مدرک تحصیلی فوق دیپلم و یک میلیون و 7 هزار و 900 نفر نیز دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس یا دکتری حرفه‌ای هستند.

علاوه بر این 333 هزار و 693 نفر از جمعیت شاغل کشور در سطح سواد آموزش‌های غیر رسمی و سوادآموزی‌ها و 108 هزار و 523 نفر در سطح سواد متوسطه قرار دارند.

اما کمترین جمعیت شاغل کشور را افراد دارای مدرک دکتری تخصصی تشکیل می‌دهند که 100 هزار و 704 نفر از جمعت شاغل کشور را در بر می‌گیرند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر