ماهان شبکه ایرانیان

امیری:

مرکز فرهنگی دفاع‌مقدس خراسان رضوی کاربرد بین‌المللی دارد

مسئول مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان خراسان رضوی گفت: فرآیند تکمیل و تجهیز این مرکز که کاربرد آن بین‌المللی هم خواهد بود چهار سال زمان می‌برد.

مرکز فرهنگی دفاع‌مقدس خراسان رضوی کاربرد بین‌المللی دارد

حسن امیری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به مراحل ساخت و تکمیل مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان خراسان رضوی توضیح داد: برخلاف سایر استان‌ها که مراکز فرهنگی دفاع مقدس‌شان کاربردی داخلی دارد مجموعه ما پروژه‌ای بین‌المللی تعریف شده است چرا که همه ساله استان خراسان رضوی و به ویژه شهر مشهد میزبان زائران متعددی از سایر کشورها هستند.

وی افزود: برنامه تکمیل و تجهیز مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان خراسان رضوی چهار ساله است. اکنون یک سال از این زمانبدی گذشته و سه ساختمان در حال اجرای عملیات عمرانی هستند. از جمله این ساختمان‌ها می‌توانیم به مرکز اسناد و مدارک با 3000 مترمربع زیربنا اشاره کنیم. طبقه اول این بخش کامل شده است و فعالیت‌های عمرانی در طبقه دوم آن در حال اجرا است. همچنین ساختمان دیگری نیز به نام بیداری اسلامی در این مرکز فرهنگی به چشم می‌خورد که نیم طبقه آن به پایان رسیده است و آماده اجرای سقف طبقه اول هستیم.

امیری خاطرنشان کرد: ساختمان اصلی این مرکز 7000مترمربع زیربنا دارد که خاکبرداری آن انجام شده است و در آینده نزدیک به دست کارفرما برای ساخت و ساز سپرده خواهد شد. مساحت کل مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان خراسان رضوی 13.5 هکتار است.  

مسئول مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان خراسان رضوی یادآور شد: هزینه پایان این پروژه مبلغی حدود 50 تا 70 میلیارد تومان برآورد شده است. در این راستا شهرداری، شورای شهر و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز قول‌هایی برای تخصیص این اعتبار داده‌اند. تمام تلاش ما این است که برای سوم خرداد سال آینده یکی از ساختمان‌های این مرکز افتتاح شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان