همان طور که می دانید تقریباً دو سال قبل، مایکروسافت برای نخستین بار هولولنز را به عنوان فناوری آینده ساز دنیای دیجیتال به معرض نمایش گذاشت، و چندی پیش نیز فروش پروتوتایپ این محصول انقلابی را با قیمت حدود 3000 دلار آغاز نمود.
اهالی ردموند در ابتدای کار، مسیر راه خود را برای عرضه محصولات آتی مشخص کرده بودند و طبق روال معمول، قصد داشتند پس از ارائه فناوری اولیه، نسل دوم را با قیمت و ابعادی کوچک تر در اختیار عموم قرار دهند و سپس در نسل سوم، فناوری های نوین و ارتقاء تجربه کاربری را پیاده سازی نمایند.
با این حال منابع نزدیک به مایکروسافت خبر می دهند این کمپانی توسعه نسل دوم یعنی نمونه ای ارزان قیمت هولولنز را متوقف ساخته و قصد دارد مستقیماً به سراغ گام سوم برود.
به عقیده کارشناسان، پیشرفت شرکت هایی همچون «مجیک لیپ» در صنعت واقعیت افزوده یکی از دلایل تصمیم اخیر مایکروسافت است. البته هنوز هیچ محصولی از کمپانی مذکور یا دیگر فعالان این حوزه به بازار نیامده، اما اهالی ردموند می خواهند پیشگامی در فضای واقعیت افزوده را حفظ نمایند.
افراد آگاه از برنامه های این غول نرم افزاری می گویند با حذف محصول میان-نسلی و ورود به فاز سوم که سطح جدیدی از فناوری را به همراه دارد، مایکروسافت تا مدت ها از دسترس رقبا به دور خواهد بود، اما این مرحله احتمالاً تا سال 2019 به طول بیانجامد.
شایان ذکر است مایکروسافت سرمایه گذاری عظیمی را به ارتقاء پروتوتایپ هولولنز اختصاص داده و دائماً نرم افزار آن را به روز می کند. آنها همچنین نیروهای مستعدی را در این حوزه به خدمت گرفته اند و نسبت به پیشرفت این حوزه کاملاً متعهد هستند.
در مورد واقعیت افزوده و ترکیبی بیشتر بدانید: